Byter chips mot träning

 
Å vad jag saknar mina favoritsnacks Dillspinns. De slutade tillverkas för 7-8 år sedan och de verkar inte dyka upp på chipshyllorna igen (Magnus har mailat Estrella eftrsom jag hade desperat dillspinssug). Så nu är det verkligen dags att ta tag i träning och bantning. Jag har gått upp 5 kilo sen i somras o byxorna sitter numera som korvskinn. Jag har väl försökt att gå ner i vikt sedan 2007 men för en lat chipsätande soffpotatis som mig så har det inte gått nåt vidare. Det finns en kategori här på min blogg som heter Beachbody 2008. Lite tragiskt är det allt att det nu får bli en kategori som heter Beachbody 2013. Men i sommar ska jag vara i form. Jag ska inte bli någon victoria secrets-modell eftersom jag inte har de generna. Jag är inte 180 lång utan 157. Jag har inte långa slanka ben utan två korta bleka cellulitben som behöver all träning de kan få. Jag är 34 år och jag inser att jag inte kommer att bli jättefit, men jag vill bli smalare, fastare och framförallt piggare och hälsosammare. Och det bästa är att jag har börjat. Inget godis och chips. Jag har dragit ner på snabba kolydrater och minskat portionerna. Jag har börjat träna hemma, både styrka och kondition och tänkte börja på gym.
 
Igår ställde jag mig på vågen och såg att jag gått upp ett halvt kilo. Jag blev så besviken. Jag trodde ju att jag skulle ha gått ner något litet kilo. Men lite senare på dagen fick jag mens, brösten svullnade upp så inte en endaste bh passade och magen var riktigt uppblåst så det var inte så konstigt att jag gått upp lite. Så har det nog inte varit sedan jag var tonnåring. Idag tog jag det lugnt med träningen men imorgon blir det hårda tag igen.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Åh, jag håller med om precis allting!
Känns som att jag har velat gå ner i vikt i hela mitt liv, eller okej halva livet i alla fall! :)
Känner också att jag måste gå ner ett par kilo för att jag ska må bra, men det är ju så himla svårt.
För mig räcker det inte bara med att äta nyttigt (går ner nått kilo av det men inte mycket) men jag måste träna också- mycket!
HUr lätt är det med två barn och hund och hus och jobb och........ja, det finns massor att skylla på men vi fixar det eller hur!
På nått sätt måste det gå.

Vet du, jag brukar inte äta så mycket chips,har aldrig gjort även fast jag tycker det är tokgott.
Men jag kommer ihåg de där dillskruvarna! Gillade dem supermycket! Ha,ha.....lustigt!

Jag håller tummarna att du fixar det även om du är snygg ändå! :)

Kram

2013-01-07 @ 23:43:37
URL: http://www.tanjis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0