November med host och snor

 Jag har ägnat större delen av hösten åt att skryta om hur friska vi i våran familj varit det senaste halvåret. Mest av allt har jag skytit om att jag är imun mot alla dagisbaciller. Nu har jag skrytit färdigt. Förrförra veckan var Milo sjuk. Sedan blev jag dålig förra veckan och mår fortfarande inte helt bra och nu är det även Miltons tur att vara sjuk. Pappa Magnus är den enda som klarat sig o det är ju inte så konstigt för honom ser vi ju inte till så ofta. Han håller mest till i den stora staden Stockholm där han ägnar sig åt sitt superviktiga jobb. Imorgon ska jag iväg och jobba lite. Hoppas att kollegorna känner igen mig o så hoppas jag att jag hittar till jobbet. Jag menar, det var ju ett tag sedan jag var där (två dagar sedan). Jag kanske kör vilse.
 
Nu väntar en upptagen säng på mig. Nattningen av de två trollen var inte kul ikväll. Milo trotsade, testade, slogs, sparkades och revs. Allt för att inte somna. Till slut blev jag desperat och letade fram en gammal napp och med den i munnen somnade han sött. Han som faktiskt slutat med napp för ett halvår sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0