En liten uppdatering



Mitt vikariat är snart slut. Vecka 28 börjar min fyra veckor långa semester. Jag behöver dock inte oroa mig för framtiden för jag har blivit anställd på förskolan där jag jobbar. En riktig anställning. Inget vikariat. Jag är för första gången "ordinarie personal". Det känns bra. O ja, jag är värd det. Nu har jag en hel del att behöva lära mig. Men det ska bara bli skoj.

För några veckor sedan var vi på semester till Mallorca. Mamma och moster Lena var också med. Det var alldeles underbart. För första gången kände jag att jag verkligen inte ville åka hem. Jag ville stanna en vecka till. Jag hade inte semestrat färdigt. Barnen hade det bra. Milo ville hem ibland till sin potta men annars var han med nöjd. Direkt när vi kom hem till Karlskoga ville jag tvätta, packa om och dra iväg igen.  Så blev det förstås inte.

Jag blir ensam med grabbarna i sommar. Jag skulle lätt ta killarna och dra till Mallis en vecka i sommar om det inte vore så förbaskat dyrt. 20000 spänn för mig två barn på ett trestjärnigt hotell. Det är DYRT.

Nu är jag inne på att hyra en stuga någonstans istället. Men det får bli den vecka som Magnus och jag har semester ihop. Hoppas han går med på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0