Nytt år och nya möjligheter



Jag tänkte prova på att blogga lite igen. Mitt tangentbord ser inte riktigt ut som det ska eftersom en liten klåfingrig 2-åring (vi kan kalla honom Milo) har petat bort flera tangenter. Så om min stavning är extra kass så är det för att man måste trycka väldigt hårt på vissa bokstäver och så kommer jag inte alltid ihåg var de har sin plats på tangentbordet. Men jag ska göra mitt bästa.

Igår var jag krasslig så jag stannade hemma från jobbet och vilade hela dagen. Kände mig helt ok på eftermiddagen men på kvällen fick Milo magsjukan så idag är jag hemma med båda grabbarna. Jag kan ju inte skicka iväg storebror till förskolan när lillebror har magsjukan. Milo kräktes tre gånger igår kväll och sedan var han ok igen. Men han var verkligen skräckslagen för han har aldrig kräkts förut, förutom när han var bebis och just ätit. Så han skrek, spydde och hoppade på samma gång. Första gången kräktes han i Magnus säng, så Magnus rafsade ihop sina sängkläder och slängde in dem i tvättmaskinen UTAN att skölj bort spyorna först. När jag tog ur tvätten i morse så var sängkläderna ännu äckligare än innan eftersom spyorna hade göttat runt och spridit sig på allt i maskinen. Lukten ska jag inte ens kommentera. Typiskt karlar :( #%&"!.  Nu ska det bli intressant att se om någon annan i familjen blir smittad.

Jag är fortfarande inne på andliga ting, änglar, healing, attraktionslagen, tidigare liv och sånt som folk brukar tycka är flummerier och hokus pokus. Men jag är så glad att jag äntligen hittat något jag brinner för. Jag köper och lånar massvis med böcker och har nyss gått med i en bokklubb som heter Livsenergi. Jag skulle gärna gå någon kurs och börja utveckla min andliga sida men herregud vad dyrt det verkar vara. Får nöja mig med att läsa så länge. Änglar är favoritämnet just nu. Visste ni att varje människa har skyddsänglar och att de bara väntar på att vi ska be dem om hjälp. Prova så får ni se (eller höra).

Kommentarer
Postat av: Anonym

JA,va kul att du bloggar lite igen, jag har saknat dig!



Vet du, här är det också sjukstuga! Sååå trist, och nu är Matte också sjuk. Han låter likandant som Milo trots att han då har varit magsjuk ett antal ggr. Just nu har han "jääääättemycket feber" (enligt honom själv för han brukar aldrig kolla med örontermometern).

Men Alva är riktigt dålig med hög feber och hosta men hon klagar knappt.



Ja,ja........

Jasså, du är inne på hokus-pokus,låter riktigt spännande.

Man borde kanske be sin skyddsängel om hjälp lite oftare antar jag.



/Kram

2012-01-26 @ 22:35:27
Postat av: Tanja

Ojdå, det blev något fel men du fattade säkert ändå att det var jag som skrev det där. :D

2012-01-26 @ 22:36:09
URL: http://www.tanjis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0