En bil full med fisk



När klockan är 21 en onsdagskväll och man är ensam (förutom barnen som sover) så förväntar man sig absolut inte att det ska banka på dörren. Men det är precis vad som hände förut när jag satt uppkrypen i soffan med mysdressen på och endast en strumpa (den andra hade blivit blöt).

-Det kan väl bara vara grannen, tänkte jag men när jag öppnade så stod där en ung man som skulle sälja fisk. Jag kände mig inte det minsta fisksugen (kl 21) så jag tackade nej. Men hur kan man som säljare åka runt sent på kvällen och knacka dörrar och sälja fiskar. Lite lustigt tycker jag. Fiskäljaren kommer säkert att drömma om min snygga gröna strumpa med en apa på som blinkar med ena ögat och har en guldtand.

Kommentarer
Postat av: Helen

Han hade tydligen varit o hälsat på mina föräldrar också. Konstig tid att sälja fisk..Även om man av någon konstig anledning skulle vara sugen på att äta fisk så är man ju knappast sugen på att ställa sig o rensa fisk den tiden.

2012-02-19 @ 18:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0