Är det inte Izabella Scorupco??



Ja det kan man ju lätt tro eftersom vi är lika som bär, men nej det är ju jag på bilden. Här står jag och snörper med munnen med en mugg kaffe i handen.Jag jobbar för fullt och visst ser jag ut att älska mitt jobb? Och innan ni tänker tanken så kan jag meddela att nej, jag är inte gravid och nej, jag har inte gått upp i vikt. Jag har högt uppdragna täckbyxor under jackan, samt en tjocktröja.

Jo jag älskar faktiskt mitt jobb och brukar inte se så sur ut. Men jag är ju faktiskt dagisfröken och då har man en kopp kaffe i ena handen,man är lite grinig och barnen................ja var är barnen??.

Idag är det första advent. 10 grader varmt och jätteblåsigt. Jag har varit inomhus hela dagen och inte gjort något vettigt eftersom jag är förkyld och orkeslös. Denna helg skulle jag hinna så mycket och jag skulle julpynta och göra fint. Jag tog t.om ledigt från jobbet i fredags för att få en låååång helg. Men när jag vaknade i fredags så var jag alltså genomförkyld. Men imorgon är det måndag och jag är säkert bättre.

Magnus är med förkyld och glansig i ögonen och surare än vanligt. Jag tycker att han ska stanna hemma ifrån jobbet imorgon men det kommer såklart inte på fråga. Att sjukanmäla sig existerar inte i hans värld. Nej han ska jobba utomhus hela dagen imorgon utan mössa. Envis och vrång som en gammal finngubbe är han.

 

Kommentarer
Postat av: Fia

Känner igen det där med att inte vilja sjukanmäla sig :)

2011-11-29 @ 22:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0