Vin, choklad och åska



Det har just regnat och åskat. Det är så mysigt med åska, sålänge den inte kommer för nära. Vi har öppnat ytterdörren och några fönster för att det ska komma in lite sval luft i vårt pottheta hus. Jag måste berätta något häftigt. Igår bestämmde jag mig för att tänka positivt och vara glad och lycklig. Jag menar, jag har ju ingen som helst anledning att inte vara det. Men sista tiden har jag ändå varit missnöjd över småsaker. Så innan jag lade mig igår så bestämde jag mig för att vara positiv och glad och så önskade jag att jag skulle få det lugnare på jobbet och inte känna mig så stressad ( som jag lätt gör när jag jobbar på flera olika platser i veckan). I morse vaknade jag av att det ringde på min mobil och det var en förskolechef som erbjöd mig ett vikariat på en förskola från augusti till årsskiftet. Jag tackade självklart ja. Jag kommer att arbeta 75% vilket passar mig eftersom jag anser att man inte ska jobba bort hela livet. Imorgon ska jag besöka nya arbetsplatsen och hälsa på mina nya kollegor. Det ska bli så spännande.

Nu ska jag dricka ett glas vin, äta lite mörk choklad och läsa några nya inredningstidningar. Ska bara försöka söva de två små som inte alls ville gå och lägga sig medans det åskade ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0