Torsdag 6/1 2011



Det känns konstigt att skriva 2011. Kommer nog ta ett tag innan jag vänjer mig. Jag och pojkarna har varit lediga hela veckan. Det var meningen att jag skulle jobba imorgon men jag åkt på vinterkräksjukan så det blir att vara hemma och ta det lungt. Det började igår kväll med att jag fick magknip vilket inte var så konstigt eftersom jag vräkt i mig stora mängder ungsstekta grönsaker med massa vitlök, svamp, broccoli. sötpotatis, potatis mm. Sedan mådde jag sämre och sämre och det slutade med att jag spydde och bajja hela natten. Men lite tur hade jag för jag svimmade inte en enda gång. Jag brukar alltid svimma när jag har magsjuka och spyr men slapp det denna gång. Men nu dröjer det nog en livstid innan jag äter ungstekta grönsaker igen eller något med vitlök i. Det kommer nog att ta ett tag innan jag får upp aptiten. Fast det är bara bra. Då kanske jag går ner nåt kilo.

Jag kan tänka mig att dagispersonalen inte kommer att bli alltför nöjda med att jag lämnar dem på dagis när det är vinterkräksjuka i familjen. Men jag vet inte vad jag ska göra annars. Jag har verkligen inte ork att ta hand om busarna. Magnus jobbar och mina föräldrar är inte hemma.

Nej detta blev allt ett riktigt trist inlägg. Ska bättra mig tills nästa inlägg, jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Hejsan igen!



Du,det där lät inte alls roligt! Kräksjukan vill man inte ha.

Jag hoppas att du har blivit bättre nu!

Blev också nyfiekn på vad dagis sa. Fick du lämna in barnen?

Hos oss är det en regel att om någon i familjen är magsjuk får inte de andra som kanske är friska komma till dagis, detta gäller i 48 timmar.

Så länge det bara är ett av barnen är det väl okej men jag fattar att det är jobbigt om det är en av oss vuxna som är sjuk. Två småbarn är ju ganska så röjiga! ;)



Anton var ju sjuk strax före julledigheten så han tycker att det är kul att va på dagis igen, han har ju inte varit där på över tre veckor.

Själv var jag ju sjuk i typ 2 månader med hosta och sedan halsont (säkert halsfluss men jag gick aldrig till doktorn).

Nu är vi friska, vilket är skönt så att man får mer ork och jag kan träna igen.

Matte ska ju åka Vasaloppet i år igen så han tränar för fullt men nu har han fått ont i ett knä såklart så vi får se hur det går.

Jag vill verkligen komma igång med träningen så jag har köpt ett Friskis & Svettis kort också. Kanske kan utnyttja det EN gång i veckan iaf! :D

Skulle vara skönt att gå ner ett par kilon men det verkar ha blivit helt j--la omöjligt för mig!



Ja,ja.......tack för din fina kommentar om Anton och om tröjjan såklart!

Ska försöka komma igång och sy lite mer men allt tar sådan tiiiid.



Hälsa Magnus och grabbarna grus.



Kram Tanja

2011-01-12 @ 14:32:16
URL: http://tanjis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0