Snart är våren här



Herregud. Hela denna vecka har jag ojjat mig över att tiden går så snabbt. Varje dag har jag vid flera tillfällen pratat med mina jobbarkompisar om att åren går så fort och att barnen växer så fort mm. Men det känns verkligen som om tiden bara flyger iväg. Alldeles nyss insåg jag dessutom att halva januari har gått. Det var ju alldeles nyss Lucia.

Veckan som gått har varit ganska hektisk. Jag har jobbat heltid och sprungit emellan två förskolor där jag ska spendera några veckor framöver. Det har blivit många nya namn att lära sig och många nya rutiner att lära sig. Men det har varit roligt och framför allt väldigt skönt att i förväg veta mina arbetstider och arbetsplatser.
Magnus är bortrest så honom har jag inte träffat på ett tag. Jag är lite stolt över att jag klarar mig själv så bra och att det funkar med lämning, hämtning, matning, badning,nattning osv av barnen. Mamma och pappa har hämtat grabbarna på dagis två gånger denna vecka och då har jag passat på att handla på Willys på vägen hem från jobbet. Stackars de familjer som inte har någon hjälp av mormor o farmor. Det är så mycket värt.

Idag fick jag hjälp med hämtningen och då passade jag på att shoppa lite kläder åt grabbarna. Sedan blev det en tur till Willys. Trots att klockan var helv fem och det är fredag så var det superlugnt och nästan inga köer alls. Sedan gick jag till mor och far där ocså killarna väntade och vi hade pizzakväll. Det var så trevligt och jag kollade på gamla foton på mina släktingar. Ja jag vet att jag låter old som skrutt men jag tycker det är kul. Min morfar var en riktigt stilig karl med bakåtkammat svart hår. Jag tror att han var svarthårig tom i 80-årsåldern. Ingen berättade så bra spökhistorier som han gjorde. Han hette Oskar och Milton är döpt efter honom (han heter ju Oskar i andranamn).

Nu är jag så trött att jag knappt kan stava.

Visst är det en fin bild jag hittat. Som ni ser så är det en tidningsomslagsbild med underbara färger och min favorit Cheryl Cole.

Kommentarer
Postat av: M.H

Greetings from Landskrona snutt...

2011-01-14 @ 22:07:55
Postat av: Till älskling

Hej älskling. Vi ringer sen.

2011-01-15 @ 09:35:18
URL: http://kristinamille.blogg.se/
Postat av: sofie

hej=) nu har ja läst ikapp lite granna allafall=)ja e s dålig på att läsa bloggar nu för tiden. Ja vill bara ge dig min åsikt om att du e " överviktig" .... spelar ingen roll va ja säger om de för de e ju du som känner din kropp =) ja vill bara tala om att JAG tycker du e skitsnygg de kommmer ja tycka om du så går upp 20-30 kilo oxå=) en fantastisk människa med en fantastisk humor =) ha de gott o så vill ja ha en inbjudan till nästa me&i party =)kram sofie

2011-01-23 @ 09:16:29
URL: http://mammatillalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0