Längtar efter shopping



Idag längtar jag efter att få ta en tur i Karlskoga city. Ja helst av allt skulle jag vilja åka till örebro eller karlstad men det kommer ju inte att hända förrän jag törs köra dit själv.
Men Milton är ju sjuk så det blir varken bokrea eller LindexHMKappahl för mig. Visst skulle säkert mamma eller pappa ställa upp och sitta barnvakt en timma men det kan jag inte tillåta för då blir de med 100% smittade av Milton. Jag får helt enkelt klara mig. Herregud vilket I-lands problem. Det är ju töntigt.

Mitt nya nyttiga liv har nu börjat på allvar. Jag har just nu fyra träningspass inbokade och ikväll kör jag core och fucking zumba. På lördag blir det easyline och på söndag zumba igen. På måndag blir det body combat som är mitt favoritpass.  Igår köpte Magnus med mörk choklad till mig och en stor schweizernöt till sig själv. Men jag klarade av att inte ens lukta på Schweizernöten utan höll mig till min mörka choklad. Jag moffade inte upp hela som jag annars gör på några minuter utan åt bara en fjärdedel ungefär. Jag var inte ens sugen på något annat sött. Jag blev nöjd efter bara lite mörk choklad. Det är ett stort steg för mig. Jag är ju annars väldigt bra på att ljuga för mig själv. Jag kan utan problem äta några kakor på förmiddagen, lite godis på kvällen och några skivor vitt bröd under dagen och sedan glömma bort att jag ätit alla dessa onyttigheter och verkligen inte fatta varför jag inte går ner i vikt.

Så nu blir det ingen Cola, juice, socker i kaffet och jag ska försöka undvika sötad yoghurt. Dra ner på kolhydrater ska jag med göra men inte undvika dem helt. Kolhydraterna behövs när jag jobbar.

Kommentarer
Postat av: Helen

Duktig du är! Jag tycker att det är jättesvårt att låta bli alla frestelser. F är med i en viktminskartävling just nu så jag kan inte äta godis så att han ser vilket är bra. Dock moffar jag så mycket på helgerna (för att inte tala om vad jag gjort nu när jag varit ledig o haft tråkigt!) så jag står kvar på mina förhatliga 67-68 kg. Alltså 5-6 kg övervikt.

2011-02-25 @ 09:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0