Med tankens kraft



Jag känner att jag ibland blir tokig på alla stressade människor omkring mig som bara sprider stress och tjuvar energi från mig. Men det ju egentligen inte deras fel att jag står där brevid och suger åt mig av allt dåligt. Jag är som en svamp. Fast lika lätt har jag för att suga åt mig av andra människors glädje och positiv energi. Nu jobbar jag på att blockera mig från andra människors negativa sidor och istället bara dra till mig sådant som jag mår bra av. Med bara tankens kraft så klarar man det mesta. Man måste tänka positivt och verkligen känna det man tänker.

Nu läser jag Kraften (fortsättning på Hemligheten) av Rhonda Byrne. Hon skriver att man kan få precis vad man vill med tankens kraft. Den boken tål att läsas mer än en gång. Annika Sjöö som vunnit Lets Dance använde sig utav boken Hemligheten för att vinna tävlingen tillsammans med Magnus Samuelsson. Just nu är jag inne på min fjärde arbetsvecka och jag jobbar med att tänka bort både stress, trötthet och förkylningar. Det ska bli spännande att se hur jag klarar det.

Mitt nya vikariat verkar bra. Jag har jobbat på nya arbetsplatsen i tre dagar och allt är fortfarande så nytt, men jag tror att det kommer bli en kul och lärorik höst.

Kommentarer
Postat av: Ella

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2012-09-12 @ 11:25:55
URL: http://allaprivatlan.se
Postat av: Evelina

Jag råkade snubbla in på din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att blogga :D

2012-10-14 @ 08:50:30
URL: http://allasmslan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0