Fredag 12/11



Nu har helgen börjat. Eller rättare sagt, den började exakt kl 12:30 då jag slutade jobbet för denna vecka. Jag har tre veckor kvar på vikariatet och jag känner redan seperationsångest. Jag trivs bra med barnen, kollegorna arbetstiderna, ja allt. Jag jobbar 75% och är pigg hela dagarna. Det är en underbar känsla att vakna utvilad och att känna sig pigg och glad på jobbet. Min nacke som jag under hösten haft så jädrans ont i är också bra nu trots att jag jobbar på en småbarnsavdelning och lyfter mycket och tungt. Gött gött.

Imorgon ska jag ta mig en tur till stan utan barn. Det ser jag verkligen fram emot. I förrgår tog jag nämligen med de små busarna till stan men det blev verkligen inget uträttat. Milton sprang och flaxade med armarna inne på systemet samt stalkade Elias mamma som hade oturen att vara där samtidigt som oss. Sedan hoppade han i snöhögar så vi kunde inte gå in i några klädaffärer för han var så full med snö och det hängde klasar av snö i hans vantar. Milo skötte sig dock exemplariskt. Tänk om båda grabbarna kunde sköta sig samtidigt  någon gång. Fast det är väl för mycket begärt. Jag har knappt några pengar att handla för ( ja jag vet, så ovanligt när det gäller mig) men skulle vilja köpa mig något fint klädesplagg. Jag har för sjutton bara jobbarjeans och urtvättade jobbtoppar. O grabbarna behöver pyjamasar och byxor o kallingar o massa annat. Jag vet att det är helt onödigt men önskar att jag kunde köpa en varsin sin Didrikssonoverall eller jacka till killarna. Det kanske jag gör nästa vinter.

Varför har Linnea i Idol alltid så konstiga byxor.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Det måste vara jobbigt att ha vikariatjobb, speciellt om man börjar trivas också.



Du, den här månaden har jag inte ens vågat stanna till vid någon affär förutom mataffären. Jag har vabbat typ en vecka sen jag började jobba heltid den första September och den här månaden var det verkligen kris. Massvis med stooora räkningar och väldigt lite pengar som kom in. Fick be Matte sätta in pengar på mitt konto. :D

Nåja,jag hoppas jag blir rik sen när Försäkringskassan får tummen ur ar..et! Men är det inte konstigt att man alltid blir lite mer extra shoppingsugen när man har som minst råd!?



Du,varför ser hon så konstig ut överhuvudtaget?

Vem är din favvo? Kan du gissa min? ;)



/Kram Tanja

2010-11-12 @ 22:53:51
URL: http://tanjis.blogspot.com/
Postat av: Tanja

Du har såklart helt rätt! Jay är klart bäst, fattar inte vem som skulle kunna vinna om inte han gör det. ;)

Jag känner mig oftast också helt sunkig. Jag hinner aldrig ta på mig några snygga kläder eller så. Antingen går jag upp klockan fem och när jag ska ta fram kläder så vill jag ju inte väcka Matte och Anton så då rycker jag något fråb tvättstugan eller tar gårdagens kläder. När jag går upp sent så klär jag på barnen först och har sen skitbråttom när jag ska klä på mig själv. Ha,ha..........ja,ja nog om det nu.



Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg.

/Kram

2010-11-13 @ 23:25:18
URL: http://tanjis.blogspot.com/
Postat av: emelie

Tack så mycket Kristina. Jag kan fortfarande inte fatta att jag klarade det på första försöket. Ohjaa nu är det bara uppkörningen kvar, haha. Kommer till Karlskoga snart igen för att göra det sista :) Vi ses då :P

2010-11-14 @ 03:14:35
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0