Våren kommer snart



Jag är helt säker på att våren är på väg. När jag vaknade i går morse så kändes det verkligen att våren var på ingång men när jag kollade termometern så stod den på -12. Men faktiskt så tappade jag inte hoppet utan hade vårkänslor resten av dagen. Solen sken hela dagen och för första gången på länge såg jag hur skitiga mina köksluckor var och hur mycket katthår som låg överallt. Jag dammsuger varje dag men det hjälps inte. Ingen katt i världen fäller så mycket päls som Coccos. Jag vill ha fint, rent och vitt. Jag vill ha det som på bilden ovan. Stora ytor, vackra tapeter och stora fönster som släpper in mycket ljus. När jag ändå håller på och önskar mig en massa så kan jag ju fortsätta lite till. Jag önskar att vakna på morgonen i rena lakan, alldeles utsövd med brun smal kropp. Ute lyser redan solen fast det är tidig morgon och när jag kommer ner i köket är kaffet redan påsatt och barnen har ätit frukost. De sitter nu och leker snällt medans jag äter en lång och energirik frukost samtidigt som jag läser en bra bok. Sedan kollar jag i min plånbok och inser att jag har så mycket pengar att jag inte kan stänga den ordentligt. Det är bäst att jag tar en tur på stan och gör över med några tusingar. Okej, nu får det nog räcka med fantasier.

Grabbarna sover i dubbelsängen och jag tror att de är nöjda med dagen som gått. Milo spenderade förmiddagen på babycafe medans Milton var på dagis. Vid kl fem gick Milton hem till Isac och lekte. Han hade superkul. I morgon blir det en stryk och tvättdag. Ja jag vet att jag skriver i nästan alla inlägg att jag stryker och tvättar. Man kan ju tro att jag inte gör annat men det är ju så att det oftast kommer något eller någon emellan när jag stryker så det blir oftast inte så många plagg strykna åt gången.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Åh, den där önskningen skulle jag lätt också gå med på! :)

Eller bara ett moment skulle räcka för mig, vilket som spelar ingen roll! Jo, förresten, kaffet skiter jag i men den där bruna och smala kroppen eller den proppfulla plånboken skulle sitta fint!



Kram

2010-03-10 @ 13:01:16
URL: http://tanjis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0