En gul och grön



Jag har ju glömt att berätta om denna lille sötnos som jag hittade på hallväggen ett par dagar efter att vi kommit hem från mallorca. Som ni ser så har den små fötter. Det ni inte kan se är att spindeln faktiskt har en gul kropp och neongröna ben. På bilden ser den ju bara svart och trist ut. Den var ganska stor så jag var väldigt säker på att den följt med i resväskan ända från Mallis. Men efter att jag kollat runt lite på internet så insåg jag att det var en grön bladspindel som jag hade på besök och den var svensk. Jag blev nästan lite besviken eftersom jag trodde den var en utländsk giftspindel.

Kommentarer
Postat av: emelie

Hahaha, inget att bli besviken över Kristina, spindlar är inte mysiga :) speciellt inte giftiga, och utländska.



Javisst va skorna snygga? kan ta med mig de upp :D

Haha ja, Durex, det är massage olja/glidmedel.



Du skulle ha hört mammas reaktion när hon fick syn på den, hon har däremot en egen ;)

2010-06-14 @ 23:02:49
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: Tanja

Usch och fy va äcklig!

Jag avskyr spindlar! Fast jag har lärt mig att tygla rädslan så att inte barnen märker alltför mycket men hade jag sett denna hade jag skrikit och sprungit därifrån! Bläääää



/Kram

PS) Snart är det midsommar!

2010-06-15 @ 15:30:05
URL: http://www.tanjis.blogspot.com
Postat av: Helen

UUUUUUUUUUUUUsch!!! F har åkt till Sydafrika nu så jag hoppas jag inte hittar något sånt monster i källaren. Då får jag väl ringa mamma eller hoppas på att katten äter upp den.

2010-06-17 @ 08:03:20
Postat av: Till Helen från Kristina

Helen. Är han på fotbolls vm? Går det bra att sova ensam, eller är du mörkrädd?

2010-06-19 @ 21:35:30
Postat av: Helen

Det funkar men det var jobbigt första natten. Som tur är har jag både katt och son hemma så jag är inte ensam i alla fall. Jag försöker låta bli att kolla på otäcka filmer för då skulle det nog bli svårt att sova.

2010-06-20 @ 23:24:39
Postat av: Helen

Han är där och kollar in fotbollsvm och hälsar på en kompis i två veckor.

2010-06-20 @ 23:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0