Nya skor



Jag har investerat i två par nya skor denna vecka. Jävlar vad slösaktig, kanske ni tänker men då kan jag ta och tala om att jag inte köpt skor på evigheter. De rosa träskorna var söta som skrutt och jag kunde inte skiljas från dem trots det hutlöst dyra priset på 420 kronor. De var tyvärr inte jättesköna men helt klart godkända. Det som känns lite jobbigt är att jag hittat ett par andra träskor i rött lack som är jätte jätte sköna. Dem hittade jag på skokanonen men man kan ju inte köpa träskor två dagar i rad så jag köpte ett par högklackade skor med massa spännen på istället. De ska jag ha på lördag när jag går ut med Rebecca. Jag är tydligen lite nervös inför utgången på lördag. Känner mig lite uppstressad på något sätt. Inatt drömde jag att jag skulle få skjuts av pappa  till statt och han  satt i bilen och väntade medans jag satte på mig skorna. Då insåg jag att jag inte ens var klädd och jag hade ingen aning om vad jag skulle sätta på mig och jag hade inget som passade för fest eller som var rent eller struket och jag hade bara trasiga strumpbyxor och fasen vad stressad jag var. Knepig dröm men klart bättre än drömmen jag hade i förrgår natt. Då drömde jag att min kompis Helen blev påkörd av en taxi som körde alldeles för fort och det var vinter, kallt och snö ute. Helen klarade sig med några blödande småsår på benen men hon var chockad och jag var arg på taxin som inte ens stannade.

Jag kanske ska få bli sminkad av innan utgången på lördag. Det är Magnus systerdotter som ska sminka mig och det tycker jag ska bli jättespännande. O jag har ju såklart inga stora krav på Emelie. Bara att hon ska förvandla mig från en glåmig, pluffsig, grovporig tant med dubbelhaka till en sexig vamp med hy som en tjugoåring och ett ansikte så vackert att alla Victoria secrets modeller skulle dö av avund :) Nej men ärligt talat så är det himla snällt att erbjuda sig att sminka mig. Jag tror att hon ska provsminka mig redan på fredag.

Kommentarer
Postat av: Helen

Snygga skor men en läskig dröm. Tur att jag inte dog i den. Vi har haft besök av en fladdermus i två nätter. Katten tog in den från fönstret på övervåningen. Sen låg den och lurpassade i ett dygn i vardagsrummet någonstans. Igår natt vaknade jag av att den skrek. Den låg på köksgolvet och Lupita försökte döda den, men vi lyckades rädda den. Skitotäcka tänder hade den.

2010-07-15 @ 06:05:37
Postat av: Till Helen från Kristina

Nej men fy vad hemskt, men vilken tur att ni räddade den. Tänk att katten fick tag på den trots att fladdermusen kunde flyga. De är inte dåliga de där kissarna. Ja det var allt en läskig dröm. Du bara skrek och skrek för du blev så chockad. Förresten, min mamma undrar om din bortsprungna katt var helsvart? Hon hade nämligen sett en sådan borta vid gamla ceveds och den såg lite sliten ut.

2010-07-15 @ 10:15:58
Postat av: Johanna

Jag gillade verkligen de svarta skorna. Var har du köpt dessa?

2010-07-24 @ 22:55:29
URL: http://www.damskor.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0