Kommer ni ihåg.....


när chipspåsarna såg ut såhär? Det gör jag. Reffel chips stod det på påsarna. Jag minns att det under några år( 89 -92???) fanns några riktigt starka chips från OLW som var lövtunna och smakade peppar. Påsen var mörkblå med stjärnor och hunden fanns såklart med på framsidan. Ja gamla chipsminnen finns det många av :) Under min bardom fanns det bara Estrella och Olw att få tag på i sverige. Inga pringles eller lays fanns, så gissa om det var spännande att på utlandssemestrar få prova lite nya chipssorter och märken. Nog om chips. Nej en sak till har jag att ta upp. Kommer ni ihåg Estrellas Dillspinns som fanns för några år sedan. De var mina favoriter men så plötsligt, helt utan förvarning så slutas de säljas. Jag blev såklart helt förkrossad och Magnus fick maila Estrella och fråga vart dillspinnsen tagit vägen. De hade slutat tillverkas för de sålde så dåligt. Så himla ledsamt. En annan gång fick Magnus i uppgift av mig att Maila Pågarns om de goda nougatpågarna (kakor) som försvunnit från affärernas kakhyllor. Även de hade slutat tillverkats och jag var så upprörd. Tur att jag har mina Magnus som offrar sig så.

Jag har varit sjuk i några dagar och jag blir tokig snart. Jag orkar ju ingenting och mår så illa och har ont i huvudet och är förkyld. Vi hade planerat att åka till Nora idag men det får nog vänta tills en anna dag.

Kommentarer
Postat av: Helen

Hahahaha ja den orangea påsen med lättsaltade chips var en favorit :-) Delight vickning chips (salta utan lika mycket fett) var en favorit som försvann fort likaså påsen med många små påsar från estrella. Helt perfekt med olika smaker i mindre påsar. Ja du hör ju... chipsexperten här :-) Provade några jätteäckliga grill special chips från OLW igår. Det är helt enkelt inte lika gott som det var när man var mindre.

2010-07-06 @ 14:45:20
Postat av: Till Helen från Kristina

Nej jag håller med om att chipsen var godare när man var liten. Vi var ju riktiga chipsälskare :) Nu smakar ju inte ens estrellas chips som de gjorde förr. De fd goda grillchipsen smakar som olws grillchips dvs inte så gott. Godast var det nog med de små grillchipspåsarna som man köpte i badhuset och åt inne i bastun. Det var tider det. Kommer deu ihåg att vi brukade köpa smågodis för en 5:a. Inget salt surt eller lakris.

2010-07-06 @ 19:57:06
Postat av: Helen

Ja det kan man ju inte glömma. Godis var helt enkelt bäst när man var liten.

2010-07-07 @ 15:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0