Trasig mobil


Om ni vill nå mig så får ni ringa på hemtelefonen eller maila eller skriva på min facebooksida. Min mobil har nämligen hamnat i små men mycket farliga händer. Eller rättare sagt, den hamnade i en liten slaskig mun tillhörande Milo. Nu är den stendöd. Jag har inte ens någon gammal mobil som jag kan använda så det känns ganska kasst just nu, typ som jag förlorat en kroppsdel. Magnus gjorde ett tappert försök att få igång den men det är inte lätt att återuppliva något som är dött.

I morgon kommer barnbidraget (praise the lord).

Min diet går bra tack vare att jag bitit mig i munnen och det har bildats en blåsa i såret som gör ont när jag äter och jag är så rädd att bita mig på samma ställe igen. Jag har ju bara hållt på med min diet i två-tre veckor och mitt mål är ju att gå ner 5 kilo innan sommare börjar så jag tar det ganska lugnt. Har hållt igen på godis, chips, kolhydrater, läsk och skräpmat. Jag har väl gåt ner nåt kilo och det känns bra men som sagt. Jag tar det lugnt och svälter mig inte. Men en påse dillchips från Estrella skulle inte smaka bajs.

Coccos har kissat blod så nu får han medicin för sin blåskatarr. Det är inte första gången han drabbas av det. Tack och lov att det är snö ute så att vi hittade blodfläckar. Annars hade det varit svårt att upptäcka att han var sjuk eftersom han knappt använder pottan längre.

Verkar som om Magnus kanske lyckats fixa mobilen iaf, så prova att ring om ni vill nåt.

Kommentarer
Postat av: Carin

Om en sådan liten sötmun kan ställa till sådana stora problem med en mobiltelefon, är nog Kristers kompis mobil helt utom hopp. Den tog ett dopp i badtunnan vi hade hos oss i helgen när vi firade Kristers 40-årsdag. Måste höra hur det gått för den, mobilen alltså.



Annars, allt väl?

2010-01-20 @ 13:55:23
Postat av: Ulrika

Hm... mobil i munnen,,,,vem kan den lille Milo bråds på ;-) hihi

2010-01-20 @ 16:30:03
Postat av: Till Ulrika från Kristina

Har verkligen ingen aning om vad du menar :) Jag är ju så försiktig med mina telefoner. Hoppas ni hade en trevlig lunch.

2010-01-20 @ 18:13:41
Postat av: Till Carin från Kristina

Jaså den ville också bada. Hoppas verkligen att den inte drunkna :) Allt är bra med oss. Har roat mig med att städa idag. Milton har fått vara hos mormor och morfar efter dagis. Hur är det med er? Hur länge blir du kvar på jobbet? Hoppas ni hade en god och trevlig lunch idag. Vart gick ni någonstans?

2010-01-20 @ 18:17:16
Postat av: Tanja

Ha,ha.......det där var ju ett bra tips om man vill hålla diet! Ska försöka bita mig i kinden, men det gör ju så jäkla ont............aj.........njae,det var nog ingen bra idé.



Tack för dina snälla kommentarer hos mig, de gör mig glad!

Du får självklart beställa nått skoj av mig. Jag tror jag har ett intressant tyg som kan passa. Lite 70-tals aktigt. Vad har de för storlekar nu?

Har förresten inte fått någe mail?Hmmm.........konstigt........



Ha det så bra och hälsa alla glada! :)

2010-01-20 @ 23:34:03
URL: http://www.tanjis.blogspot.com
Postat av: Tanja

Hej igen!



Jag tänkte maila dig lite bilder men nu hittar jag inte din mailadress.

Har du lust att maila den till mig?



/Kram Tanja

2010-01-21 @ 10:21:46
URL: http://tanjis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0