Smal till sommaren



Denna jul har jag lagt på några kilon. Det har varit så kallt att jag knappt gått utanför dörren. Jag har ätit massor som vanligt och mått dåligt. På kvällarna har jag varit jättehungrig, trots att jag ätit en lagad middag. På nätterna har jag vaknat och varit vrålhungrig och då har jag ändå ätit musli eller en macka precis innan jag lagt mig. Det känns som jag var inne i en ond cirkel. Nu mår jag mycket bättre, tack vare att jag börjat äta mat med lågt GI. Jag kan lova att jag inte kännt av det minsta sötsug och jag är piggare och framför allt mättare. Jag är ju ingen Gi expert utan gör en massa misstag men jag lär mig nåt nytt varje dag. Jag har ju inte hållt på mer än en vecka och jag har inga förhoppningar om att gå ner ett kilo i veckan utan är glad om jag går ner ett kilo i månaden.  Vilket betyder att jag skulle kunna gå ner sex kilo till sommaren. Jag hoppas att jag inte tröttnar på GI. Jag ska fixa det här. Inte en till sommar med tjockisångest.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag önskar dig verkligen Lycka Till!

Inte för att jag tycker att du är det minsta tjock men jag vet hur det kan kännas.

Har kännt så de senaste tre månaderna och det är inte skoj.

Jag tycker att det är så svårt med GI. Jag lyckades iofs gå ner lite med det när Alva var liten men sen slutade jag för jag kunde inte träna utan att känna mig helt matt. Man ska ju lägga till kolhydrater varteftersom men jag blev ändå helt darrig.......

Nu körde ju Matte lite GI och jag hakade på ett tag igen (eftersom jag inte tränade) men jag höll på att spy till slut när man mest äter ägg till frukost! Ha,ha......men man får komma på vad som passar en.

Nu kör jag lite viktväktar-stil istället. Eller har gjort i två dagar och jag är hungrig hela tiden! Men,men. Vi får se om vi har blivit någe smalare till midsommar då!

Du är i alla fall snygg hur som helst! :)

Var bara det jag ville säga!

2010-01-13 @ 07:32:39
URL: http://tanjis.blogspot.com
Postat av: emelie

Va roligt att du vill att jag ska fixa en design till dig, jag har typ tänkt ut hur det ska se ut redan, En bild på Milo och Milton och sen på bilden ska de stå deras födelsedatum =) Du får säga till vilka färger du vill ha och om du litar på mig tillräckligt så ger du mig din mail och lösenord till bloggen så jag kan logga in på din blogg och fixa det någon gång :)



Tror mamma skickade en bild på mig bara några timmar efter att de hände, den är idag helt borta, den försvann i helgen =)

2010-01-13 @ 14:05:43
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: e´melie

Va roligt att du gillade den, har lite smådetaljer kvar att fixa, men de mesta är klart :)

Sov så gott, Kram :)

2010-01-14 @ 23:14:16
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: Carin

Självklart kommer jag på Me&I-party! Jätteroligt!

2010-01-15 @ 08:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0