Magsjuk Milleboy

Milton blev magsjuk igår kväll. Han somnade runt 20 och vaknade två timmar senare och kräktes som en tok. Jag har nog aldrig sett så mycket spyor. Magnus tog hand om Mille och jag tog hand om tvätten. Jag var väldigt tacksam över att både Magnus och jag var hemma. Det är ett heltidsjobb att ta hand om magsjukt barn och ta rätt på allt som blir nedspytt. Jag tänker på stackars Tanja som med har magsjukt barn men som för tillfället är ensam. Det måste vara kämpigt. Jag hoppas att resten av familjen slipper bli smittade för nästa vecka är det fullt upp. Jag brukar klara mig från att bli smittad. Jag är väl lite imun tack vare att jag jobbar på förskola. Nej nu ska jag slänga in ett lass med nedsydda sängkläder i tvättmaskinen. Milton är förvånansvärt pigg och pratglad men jag tror han somnar snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0