Dillchips



Suget efter Estrellas dillchips är enormt nu. Redan förra helgen var jag så sugen att jag nästan storknade. Jag skickade iväg Magnus till netto och han kom hem med Estrellas Sourcream och dill. Men det gick ner det med. Fast det stillade ju inte suget efter dillchipsen. Det enda som hände var att jag slukade påsen. Påsens inehåll lade sig runt midjan och så var chipssugen igen. Så nu har jag bestämt att nästa helg blir det dillchips framför Tvn (det är ju melodifestivalen you know). Men bara, bara, bara om jag varit duktig under veckan och ätit gi.

När jag var ung fanns det 100 grams påsar. De var helt lagom i storlek och de chipsen var faktiskt godare än de i den största storleken, alltså 200 grams påsarna. Nuförtiden så kan man knappt hitta 200 grams påsarna längre för nu ska det vara 300grams påsar och är det fotbolls-vm så så ska det göras ännu större påsar. Så onödigt, tycker jag.

Nu över till något helt annat. Är det inte otroligt att ett litet barn som kräkts under flera timmar kan vara pigg dagen därpå. Milton var som vanligt idag. Ok, inte lika vild men han lekte och var glad och åt to.m lite mat. Själv brukar jag vara ett vrak de första dagarna efter magsjuka. Jag brukar ju svimma när jag kräks så ibland är jag ett sönderslaget vrak :) Milton var så duktig igår. Varje gång han skulle kräkas så skyndade han sig till spyhinken för att kräkas isället för att spy där han för tillfället befann sig. Han förtjänar en liten leksak.

Kommentarer
Postat av: emelie

Hej där :)

det är bara bra med mig. Jag vet att det är lite konstigt, ska fixa det åt dig, har lite mer att fixa också, lite små detaljer :) fixar det kanske senare ikväll eller någon gång i veckan åt dig.



Ska se till att komma upp till Karlskoga snart, börjar bli dags för det nu :) Ni får ha det så bra, hoppas ingen blir magsjuk nu i veckan efter Milles magsjuka :)

2010-01-31 @ 15:17:46
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: emelie

Imorgon ska jag se till att fixa din design :) tror jag ska ändra lite på bloggen också. Njaa tror inte det är värre att spy än att födda barn. haha :P

2010-02-01 @ 23:17:40
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: emelie

Jag har såna chips här i mitt rum just nu, men snart är de säkert uppätna ;D

2010-02-04 @ 22:58:46
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0