Cha

Hade tänkt att låta bloggen vila tills bloggdesignen är helt klar men nu skriver jag några rader i alla fall.

Idag var vi med mamma och pappa i Loka brunn och åt mat. Vi firade mamma och pappas 40-åriga bröllopsdag. Maten var kanongod och efteråt fick man tårtor och kaffe. Jag hade som vanligt inget att sätta på mig förutom jeans men som tur var så kom jag på att jag hade en omlottklänning som jag försökt sälja på mina tre loppisar utan att få sålt. Den fick det bli. Fast först tog jag bort prislappen där det stod 35 kr. Man vill ju inte verka billig. Småkillarna skötte sig bra hela tiden. Milo var på strålande humör och satt och skrattade för sig själv vid bordet och Milton upptäckte vid ett toabesök att man fick en egen liten ihoprullad handduk att torka händerna på och sedan kasta i en rottingkorg. Sådan lyx hade Milton inte tidigare skådat så det blev 4 toalettbesök under Lokavistelsen.  Han passade även på att beställa en Cola light och berätta för serveringspersonalen att han hade duschat idag.

Imorgon är det måndag. Ny vecka med nya krafter. Jag har ett superstort lass med kläder och sängkläder att stryka och ännu mer att tvätta. Ska väl ta itu med det där med vikten också. Det blev en påse dillchips i helgen och inte fick jag någon hjälp med att äta den.

Jag har ju glömt att berätta att jag och mamma var med på loppiset i skrantaskolans matsal i lördags. Det gick bra och jag fick väl ihop runt 1300 kr. Det kanske inte låter så mycket men eftersom jag är pank så är de där pengarna guld värda och jag slipper ha ont i magen pga min dåliga ekonomi en stund. Nej nu ska jag planera kommande veckans matsedel. Det ska vara GI, billigt och barnvänligt på samma gång. Fasen vad svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0