Trattkatt



Såhär ser Coccos ut numera. Tratt runt halsen har han och medecin får han morgon och kväll. Stackarn hade blivit biten av en annan kisse. Bettet blev till en böld som sprack och sedan blev det en stort, illaluktande sår som varade i flera dagar. Vi märkte inget förrän jag hittade blod i källaren en dag förra veckan och sedan väntade vi ett par dagar innan vi kontaktade vetrinären. Jag blev något chockad när vetrinären rakade bort pälsen runt såret och man såg hur stort såret verkligen var. Visst förstod jag att det var illa eftersom det luktade illa och inte ville läka men att såret var så stort trodde jag inte. Det blir en 14 dagars pencilinkur för honom. Salva i såret ska han ha två gånger om dagen men det får Magnus sköta. Jag tycker det är för läskigt med sår och blod och var.

Kommentarer
Postat av: Helen

Stackars Coccos!! Jag är rädd varje dag att Lupita ska komma hem med sår för vi har mycket ilskna hankatter i området.

2010-08-28 @ 10:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0