Familjen Lego


Förra veckan köpte jag Lego Dvdn Clutch Powers äventyr. Eftersom jag är snål och filmen var dyr (170kr) så höll jag tummarna extra hårt för att Milton skulle gilla filmen. Tack och lov så var filmen värd varenda krona. Milton tittar på den ca 2 gånger om dagen och han verkar tycka att den är lika bra varje gång. Han har även lärt sig repliker från filmen. Det har även jag och Magnus gjort. Filmen är faktiskt ganska bra och några roliga skämt finns det med (som vi kör stenhårt med här hemma).

Nu börjar jag bli lite orolig att Magnus och jag har skämt bort Milton lite för mycket. Det är inte det att han får se på film så fort han vill utan att vi ha köpt så mycket lego till honom. Förra fredagen fick han Power Miners lego. I söndags gick jag och köpte Power Miners lego. Igår gick Milton och jag till Leklådan och han fick Power Miners lego och då såg jag att de hade sänkt priset på en stor förpackning Power Miners från 349kr till 249kr. Det berättade jag för Magnus när vi kom hem och sedan tog det inte lång stund innan den förpackningen  låg i bakbuckan på våran bil. Igår fick Milton även ett sånt där ishockyspel som man står upp och spelar samt en cementblandarbil av mor och fars grannar. Det kommer säkert att sluta med att Milton tycker att det är helt normalt att få leksaker varje dag. Men det är så svårt att låta bli att handla lego när även Magnus och jag tycker att det kul med lego. Vi måste helt enkelt inte lekt klart med lego när vi var små. Jag ägde bara lite lego som jag förvarade i en skokartong. Jag försökte bygga en mysig husbil av bitarna till en liten legoambulans men det gick sådär.
Så jag tar igen det där med legobygget nu istället.

Kommentarer
Postat av: ida

..ää sluta tänka så...du kommer säkert lära han att inte ta allt før givet när den tiden i livet kommer.. man ska skämma bort sina barn när man kan så gott man kan =)

2010-08-05 @ 23:23:26
URL: http://mittomina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0