Det är vår i luften



I morgon är det lördag och jag ska tvinga med min familj på loppis och sedan till bergslagscenter där det ska inhandlas lite nya blommor. Jag vill verkligen få lite fint här hemma men jag har ingen inspiration. Jag har kollat runt lite på olika inredningsbloggar och kommit fram till en sak. Svenskar kör stenhårt på vitt. Amerikaner kör på färgglatt. Helst gult, blått och grönt på samma gång i samma rum och pricken över it är de rödrutiga gardinerna. Jag blir nästan sjösjuk. Visst, jag älskar färg men när vissa färgkombinationer går helt enkelt fetbort. Tex terracotta och klarblått (ungkarlslya ala 90-tal)

Det hände en lustig sak idag. Milton tittade in i matsalen och sa att det sprang ett djur på golvet. Jag tittade men såg inget. Tänkte att det kanske var en spindel som kröp över golvet. Milton gav sig inte utan sa att det var ett stort djur som han sett. Jag kollade igen, denna gång efter en större spindel men var inte alls beredd på att få se en sork som sprang och letade efter någonstans att gömma sig. Som tur var så var Magnus hemma och fick snabbt på sig handskar och fick tag sorken och tog ut den. Hur den kom in i huset har jag inte den blekaste aning om. Vi har inte haft ytterdörren öppen mer än när vi själva gått ut eller in.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Vilken härlig bild!

Jag skulle också behöve mer blommor men har som dig ingen som helst inspiration. Jag hoppas att den kommer att komma med det ljusa och bättre vädret! hoppas



Det blev den blåa klänningen och en annan med.

Köpte samma klänning till Alva som du köpte till granntjejen. Så söt!

Fast jag vill handla kjolen och lite till saker med.

Såg du bebiskläderna de hade? Skulle nästan vara värt att skaffa en till, eller nej förresten, man kanske kan köpa bebiskläderna och ha som dekoration?



Hittade du något på loppisen?



Kram Tanja

2010-04-11 @ 23:41:44
URL: http://www.tanjis.blogspot.com
Postat av: emelie

Just det, haha stackars Milo som blev rädd när vi alla fick panik.. haha :D

2010-04-12 @ 14:45:02
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0