Då var det påsk igen



Jag har aldrig varit speciellt intresserad av påsken. Påskmat och påskpynt är inget för mig. Förresten, påskmat är väl precis samma mat som julmaten och midsommarmaten? Visst är det väl så. Den här påsken passade jag på att vara magsjuk. Det var väl sådär kul. Det började med att vi skulle åka in till Mariebergs köpcentrum igår för att shoppa lite. Jag mådde lite illa redan på morgonen men tänkte att det säkert skulle gå över. Sedan inne i köpcentrumet så kändes det lite sämre även om jag försökte ignorera det så gott det gick. Men jag fattade att något var fel eftersom jag inte orkade prova några plagg. Sedan när vi skulle luncha på nåt vidrigt matställe så gick det bara inte att få i sig något. Sedan åkte vi till Skopunkten och då svettades jag som en gnu medans jag irrade omkring barfota inne i butiken. Jag får säkert spy i min stövel om jag måste tänkte jag för nu skulle det shoppas. Jag menar, det var ju ändå KÖP 3, BETALA FÖR 2. Det blev ett par snygga stövlar till mig, sportskor till Milo och sommarsandaler till Milton. När jag kom in i bilen där grabbarna suttit och väntat på mig så fick Milton prova sandalerna direkt.  Själv passade jag på att spy i en Polarn&Pyret påse. Sedan åkte vi till rusta. När vi kom in i butiken upptäkte jag att Milton fortfarand hade på sig sommarsandalerna och att det satt ett snöre mellan höger och vänster skon så att han bara kunde ta korta steg. Det bekymrade inte Milton det minsta och jag drabbades av en skrattatack. Sedan åkte vi hem och jag har varit sängliggandes hela dagen idag men är nu på bättringsvägen. Jag är lite ledsen att jag inte fick gå med när Milton gick påskgubbe för första gången men det verkar ha gått riktigt bra. Magnus och Milo gick med samt grannarna och de gick omkring i nästan två timmar. Vad gör de inte för lite godis.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0