Mille sjuk och jag är gammal och bitter



Milton fick feber inatt så det blev inte mycket sömn för varken mig eller Mille. Magnus och Milo sov som stockar. Idag är Mille lite seg och jag mutar honom men en present från Magnus om han äter sin alvedon. Båda pojkarna har sovit en stund så jag fick ta en efterlängtad dusch och hårtvätt. Jag hade massor av planer för idag men nu blir ju inget riktigt som jag önskat. Skulle träfa min kusin från Stockholm som jag ser ganska sällan och Rebecca samt ta en powerwalk. Imorgon åker Magnus till Rom på lite semester.  Det blir roligt för honom men jag kan ändå inte låta bli att känna mig lite bitter och avis på att han kan glida omkring och roa sig så mycket. Jag undrar när det blir min tur att göra något skoj.När han kommer från Rom så reser han bort dagen därpå igen och jobbar borta en månad (?) men kommer såklart hem på helgerna. Alltid nåt att se fram emot. Helgerna alltså. Tur att det är lätt att sysselsätta sig med två små barn.  

Bantningen går sådär. Jo, jag bantar för fullt men inte går jag ner. Nej jag går upp istället. Jag fattar inte vad jag gör för fel. Men jag tänker bannemej inte ge upp för jag ska bli smal, om jag så ska dö på kuppen. Moget av mig va:)

Igår bjöd jag hem Carin och Ulrika och deras barn på lunch och fika. Jag lagade falukorv och makaroner till barnen och Unsstekta grönsaker med chilisås till oss vuxna. Till fikat fick de min hemmagjorda äppelpaj. Jag var så uppe i varv att jag inte kunde slappna av förrän på kvällen. Det var första gången jag bjöd på nåt hemmalagat så jag kände mig nästan lite duktig. Nästa gång blir det nog Helena och Robert +barn som får ta del av min hemmalagade mat, om de törs äta den. Jag kanske har skrämt upp dem med meningar som "hygien är inte min starka sida" och "all mat i vår kyl är för gammal".

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Trist att Mille fick feber, typiskt nu när du ska vara ensam med killarna oxå. Vill även passa på att tacka för lunchen + fikat igår. Mums,,,, har minsann berättat för mamma vad god grönsaksblandning du fixat och äppelkakan var ju som sagt supergod. Så lyssna nu på mej "Du behöver absolut inte vara rädd att bjuda på hemlagat du fixade det ju kanonbra!" Kram Ulrika

2009-09-15 @ 11:38:19
Postat av: Carin

Allt du bjöd på var riktigt gott, synd bara att vi var tvungna att dra direkt efter maten. Verkar genomgående så att vi inte kan vara lugna när vi träffas. Kanske kan bero på stora och små barn...



Synd att Milton blev sjuk. Något annat än feber?

2009-09-15 @ 22:14:13
Postat av: emelie

haha slöseri på pengar, men blev dock bjuden :D

bra det, då ses vi ju snart ;D

2009-09-16 @ 08:12:54
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: Emma och Nova

Nova är sjuk igen så därför jag inte hört av mig :( Såg att Mille med är sjuker :(

Vi får se någon dag när alla barnen mår bra igen.



Kram

2009-09-16 @ 23:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0