Gatan som lekplats



Fy vilken hemsk bild jag hittade. Jag får nästan hjärtat i halsgropen när jag tittar på den.

Det var ett tag sedan jag skrev. Jag har haft fullt upp med dop och släktträffar och shoppingtrippar och klädpartyn osv. Magnus tog ledigt från jobbet hela förra veckan så att jag skulle få lite egentid. Jag hade lust att ta första bästa flyg till London men det tillät inte min ekonomi. Dessutom skulle jag nog få sån stor hemlängtan så att jag inte kunde ha roligt där utan bara längta hem.

I torsdags var det Lingon & Blåbär party hemma hos Ulrika. Jag kände mig krasslig men gick dit ändå. Är inte jätteförtjust i deras kläder så jag tänkte inte köpa något men det fanns många fina kläder i höstkollektionen så det blev två plagg i alla fall. Kunde ha köpt ännu fler om jag hade haft råd. De hade många fina kläder med djurmotiv och kvaliteten verkade vara jättebra.

I söndags döptes Milo och det gick jättebra i kyrkan. Milo var så lugn och snäll trots att han var både trött och hungrig och Milton skötte sig också exemplariskt. Sedan blev det dopkaffe på 39an. Milo fick många fina presenter. Allt gick bra och klockan 1730 var allt överstökat och vi var hemma igen. Det blev en ganska enkel men trevlig tillställning. När Milton döptes så blev det buffe på Prisma och det blev så himla stort och uppstyltat. Denna gång var det mera avslappnat.

Idag är det tisdag och jag känner mig krasslig. Milton och Milo verkar inte helt friska heller men vi får väl se om det blir nåt eller om de bara är trötta.

På lördag ska jag och mamma ha loppis på skrantaskolan. Det ska bli jättekul. Jag har aldrig sålt nåt på loppis förut så det blir en upplevelse. Jag ska sälja massa barnkläder och porslin. Jag hoppas på att tjäna några hundralappar så att jag kan köpa lite julklappar och förstås nån fin födelsedagspresent till Magnus som fyller den 18de oktober. Och så fyller ju pappa i december och det är ju fars dag i november. Shit, jag får nog rota fram lite mera saker att sälja. Det blir en dyr höst.

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag är också sjuk. Jag har varit hemma ifrån jobbet sen igår och mår inget vidare. Tror det är bihålsinflammation. Tack för ett trevligt dop med gott fika.

2009-10-07 @ 14:34:19
Postat av: sofie

hej ja fick ett samtal från Blingo idag =)Alla kläder e på G o ALLA som köpte ngt får 2 st plagg som kompesation för de tagit så lång tid=) ville bara meddela om hon inte ringde runt o berätta det=)ha de sofie

2009-10-07 @ 23:52:21
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: sofie

nej de e rätt vi ska va me på syskongruppen=)hoppas nu att de e som de säger att kläderna kommer oxå=) ses nästa vecka=)roligt=)

2009-10-08 @ 13:47:37
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej

Har upptäckt att jag har din

beställningssedel-kopia hemma hos mej efter L&B hör av dej om du behöver den tex för att kunna betala varorna.

Kram Ulrika

2009-10-10 @ 22:49:04
Postat av: sofie

hej =) Ljusparty på ons kl 18 om du vill komma på de oxå=)

2009-10-11 @ 23:45:11
URL: http://mammatillalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0