Salami och sotade ögon



I lördags knackade det på dörren. Jag var inne i badrummet och hörde att Magnus gick och öppnade. Sedan hörde jag en mycket nervös röst tillhörande någon liten kille. Killen frågade om Magnus ville köpa salami. Magnus savrade att nej vi äter inte kött, vi äter bara grönsaker. Jädra lögnare, tänkte jag. När pojken hade gått gick det upp ett ljus för honom (jo det gjorde faktiskt det). Det var ju grannpojken. Hur fasen ska vi göra nu för att inte avslöja den usla lögnen ? Vi kan ju aldrig mera sitta ute och grilla. Eller köpa med mat från Sibylla eller MaccaDonkan. Jag är ganska säker på att pojken berättade för sina föräldrar om att vi inte ville köpa salami eftersom vi bara åt grönsaker. Visst, det är inget konstigt med att vara vegetarian men vi ser ju så ohälsosamma ut så vi skulle inte kunna lura någon att vi levde ett sunt liv, typ. 

Ha ha, kom just på att den grannfamiljen kom över en gång i vintras och undrade om vi visste vem den vanvårdade katten som strök omkring tillhörde. Jo han tillhörde ju oss. Det var Buddy som hade blivit rakad (av vetrinären) och han vägrade att stanna inomhus trots att han var pälslös och det var minusgrader. Han var riktigt dåligt rakad, såg så illa ut. Jag tror vi snyggade till honom efter någon vecka.

Senare på lördagen, vid sjutiden var jag på väg att tvätta bort mitt smink då jag kom på att jag skulle träna på att lägga en sk sotad look. Svart runt ögonen och sedan sudda och sudda tills det blev riktigt snyggt. Det blev inte riktigt snyggt på mig. Det blev riktigt jädrans fult och svart och kladdigt och just då, när jag hade målat båda ögonen, knackar det på dörren. Jag hade ju inget annat val än att öppna, och vilka står där utanför om inte två unga trendiga teens från frisörlinjen som sålde salami. Jag sa nåt i stil med att en liten pojke har redan varit här och han var här i morse, och sen kom jag på mig själv med att liksom hänga på dörrhantaget och luta mig fram så att jag gick till midjan på tjejerna som stod och såg allmänt chockade ut.

Nej nu är det läggdags.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Ha,ha.......ni är ju för roliga! :)

Tack för att du delar med dig av era pinsamheter här på bloggen, det är så kul att läsa.



Hoppas det är bra med er annars?

Här har vi varit sjuka och jag är det fortfarande. Suck. Var och fick penicilin idag, jag lär inte vara poppis på jobbet nu direkt. Har knappt varit där på typ 3-4 veckor nu. Har vabbat och varit sjuk själv.

Det kommer inte bli till att köpa många dyra julklappar i år.......



Kram Tanja

2009-11-17 @ 11:33:05
URL: http://www.tanjis.blogspot.com
Postat av: emelie

hahaha misstänker det är breakdansaren som kommenterade, hahaha

2009-11-17 @ 16:50:14
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0