Spyor i mängder



Idag har vi varit på återbesök på lasarettet för att kolla upp Milos hörsel. Sist vi var där fick de ingen kontakt med vänsterörat men denna gång var allt bra. När vi kom hem ammade jag Milo som direkt efter att ha ätit klart spydde upp allt. Det var hemskt. Det sprutade spyor ur munnen och båda näsborrarna. Milos body blev dränkt samt min tröja, mina jeans och soffan. Jag bytte om och bytte Milos kläder och sedan ammade jag honom igen. Denna gång fick han inte äta mycket, men vad hjälpte det. Han tokspydde två gånger till och vi var genomblöta och det var en sjö av spyor i soffan.
Milton brukade med kräkas efter att ha ätit när han var bebis men inte såna mängder. 

På tal om spyor så satte katterna igång att spy samtidigt förut. Hur är det möjligt, liksom. Undrar om Coccos blev kräkmagad när han såg att Buddy spydde och satte igång att kräkas själv.  Det var rena dårhuset.

En annan lustig sak hände förut. Milo sov i Miltons säng. Milton lekte lugnt i samma rum ochMagnus sprang ner för att snabbt plocka undan lite i köket. Efter ett par minuter springer Magnus upp till killarna igen. Då ligger Milo inte längre kvar i sängen utan ligger på golvet och sover. Milton hade lyft ner Milo utan att han vaknat. Själv var jag och handlade. Jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera när jag fick höra vad Mile gjort. Tänk om han hade tappat Milo, eller lyft honom i huvudet eller råkat kväva honom eller nåt annat otäckt. Fy vad hemskt.
Nej vi behöver ingen moralpredikan för vi lämnar dem inte ensamma nåt mer, bara såni vet. Milton fick senare visa hur han gjort när han lyfte Milo. Han höll ena handen under Milos rygg och andra under hans nacke.

Kommentarer
Postat av: emelie

sååå liten han är :D

2009-05-05 @ 01:56:19
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: Carin

skönt att allt var bra med öronen! sådana där kaskadkräkningar är inte roligt, bara att sanera och invänta nästa. men vad duktig mille är, lyfta rätt så liten...

2009-05-05 @ 10:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0