Lyxsöndag



Idag fick hela familjen sova ut. Runt halv tio vaknade vi. Så idag är vi alla pigga och utvilade. Igår åkte vi till Hannah och Johan  och åt hämtmat från Wongs. Rebecca och Martin var med där + alla våra barn. Maten var så god och det var så kul att få sitta och tjejsnacka för en gång skull. Och det är ju alltid kul att komma hem till folk och kolla in deras hem. Hannah har bra smak när det gäller inredning så jag fick lite inspiration. Jag vill ju få lite fint här hemma och nu har jag fått lite bra ideer (som jag nog håller för mig själv ett tag) På tal om vackra hem så våldgästade jag mina grannar Helena och Robban igår. Helena är med väldigt intresserad av inredning och har ett jättevackert hem. Det är den lantliga stilen som gäller hemma hos dem och det mesta är vitt.  De har tre barn men så himla fräscht ändå. Inga halvätna korvar i soffan eller söndertrampade kakor på goven som hemma hos oss. Annars gör det mig inte så mycket att vi brukar ha lite stökigt, så länge som det inte är skitigt. Jag tror att det är ett tecken på att man är lycklig och trygg i sig själv, att man har lite stökigt.  Att vara för pedantisk tror jag är ett tecken på att man mår dåligt. Då menar jag förstås inte att alla som har städat hemma mår psykiskt dåligt :)
Jag bryr mig inte det minsta om jag har rörigt och det kommer folk på (oanmält) besök. Jag tänker inte skämmas för det är ju mitt hem och jag väljer ju själv hur jag vill leva. Däremot så är det inge kul om man har väldigt grisigt hemma och får besök. Då skäms jag som en hund.

Idag ska vi på två kalas. Det ska bli kul

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken toppenblogg, Kristina! Och tack för berömmet om vårat hem! Det var nog tur du inte drog undan soffan, för därunder brukar jag snabbt sparka undan sånt jag inte vill ska synas när grannen kommer på besök eller öppnat nån garderob, för där hittar du kaoset ;)Ha det gott!!! Kram, Helena

2009-05-27 @ 14:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0