Större och större



Jag blir bara större och större för varje dag. Vägde mig i fredags och insåg att jag faktiskt inte gått upp så mycket som jag trott. Jag har ju ägnat stor tid till att äta så det är nästan konstigt att jag inte gått upp mer. Fast eftersom jag är kort som en dvärg så syns varje hekto.
Igår hade vi lördagslyx och köpte hem en varsin plankstek från Resturang Colloseo.  Det var såå gott och idag har vi inte varit mycket sämre. Vi har nämligen stått ute i snöovädret och grillat kycklingfile. Det blev en tidig grillpremiär i år. Vi var dock inte först i kvarteret med att grilla utan det var våra grilltokiga grannar som grillar året om. Potatisgratäng och tzaziki åt vi med. Mille åt grillkorv med bröd och var också nöjd.

Nu räknar jag inte längre hur många veckor det är kvar till förlossningen utan dagar. Endast 37 dagar är det kvar. Jag ska faktiskt börja packa väskan som ska med till bb. Förra gången tog jag med kortlek för jag tänkte att jag och Magnus skulle spela kort mellan värkarna. Ha ha, hur dum får man bli? Denna gång skippar jag kortleken. Man är ju så fokuserad på värkarna så det existerar inget annat just då. Det kanske är annorlunda för dem som har någon form av smärtlindring, jag vet inte. Det ska bli spännande att känna om värkarna är lika denna gång eller om det gör mera ont och jag behöver sån där ryggbedövning. Denna gång har jag inte övat profylaxandning så jag kanske inte är lika avslappnad som förra gången.

Kommentarer
Postat av: Helen

Ta ryggbedövning om det gör för ont. Det är svårt att kissa efteråt men det kan det vara värt.

2009-03-23 @ 07:44:09
Postat av: Till Helen från Kristina

Jajjemen. Ryggbedövning får det nog bli om det blir för jobbigt. Varför är det svårt att kissa? Är det så att man inte känner när man ska kissa eller nåt? Hur är det med er och magsjukorna? Börjar ni friskna till?

2009-03-23 @ 20:32:03
Postat av: Helen

Man tappar känseln nedanför midjan och man får inte till något "tryck" när man ska kissa. Det behöver inte bli så men för mig blev det så. Jag fick ha kateter ett par timmar tills bedövningen hade släppt. Det är den mest långdragna magsjuka jag varit med om! Alex verkar må okej idag och jag har lite ont i magen fortfarande men jag börjar få tillbaka aptiten. F därimot är fortfarande jättedålig. Han har varit dålig från och till i säkert en vecka och förra helgen var han ju också magsjuk.

2009-03-24 @ 09:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0