Ett spöke i källaren


Förut när jag och Magnus satt och degade i soffan framför våra datorer så hörde vi hur det krafsade i kattlådan. Inget ovanligt eftersom vi har två katter. Det var bara det att båda katterna låg och slappade i samma rum som vi befann oss i. Vi har ju en kattlucka så jag sprang och kollade om vi hade fått besök av någon annan kisse som helt fräckt lånat kattlådan utan att fråga. Men nej, det fanns ingen kisse där.  Jag satte mig i soffan igen och fortsatte dega. Efter en stund hörde jag hur kattluckan lät. Den låter lite när någon går in eller ut. Men det fanns ingen där och inga små tasspår i snön utanför heller. Det är inte första gången jag hör att luckan öppnas och stängs utan att katterna varit i närheten. Jag har hört det några gånger den senaste tiden. Men jag antar att det kan vara vinden utanför som gör så att luckan låter lite, trots att den är ganska trög. Magnus och jag ner i källaren för att se om vi kunde hitta något odjur, typ en råtta men vi såg inget. Fast jag hörde någon som la av en brakskit i pannrummet. Det var förstås Magnus som ville förgylla tillvaron lite.

Jag vill gärna tro att det var min lilla döda Sindy som spökar i källaren. Hellre ett Sindyspöke än en råtta. Fast nu har ju Magnus skrämt bort alla källarspöken, råttor, och alla spindlar som bor i pannrummet lär väl ha dött med av brakaren.

Kommentarer
Postat av: emelie

hahahahahahahahahhahaaha det där är typiska magnus

2009-03-08 @ 23:14:36
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: Tanja

Ha,ha,ha......va trevligt! :)

Lustigt att vi skrev samtidigt förresten.



Förstod att du kanske inte gillade samma skor som jag. Min smak börjar bli lite "bättre" men ibland trillar jag dit på lite mer knäppa grejjer. Jag tror att jag har varit en punkare i mitt förra liv för jag kan gilla lite sånna grejjor.

Jag har ännu inte kommit så långt att jag skulle köpa stövletterna med rosetter men nu tycker jag iaf att de är söta! :)

I Tyresö just nu skulle jag behöva mina snygga gummistövlar! Det är slaskigt tyvärr. Fast jag vill iofs att snön ska tina bort för jag vill ut och jogga (hör och häpna).Om två veckor börjar Anton skolas in. Känns skönt för man får knappt med honom hem när vi har lämnat Alva, men samtidigt känns det jobbigt att behöva jobba varje dag!Ha,ha....va slapp man har blivit.

Annars fyller ju Alva snart fyra år (om två veckor med) så jag måste börja planera lite kalas, vad jag ska baka osv.



Vi är i alla fall hyffsat friska och Alva har bara fått ett utbrott i helgen så...............



Visst var de gamla mönstrena fina? Jag gillar dem. Har testat att sy en klänning från ett annat mönster och passformen blev väl sådär men det skulle ju gå att fixa till bara man lär sig. Tycker nog att det var lite svårare att sy än att sy barnkläder eftersom delarna är mycket större. Så svårt att se helheten liksom.



Men nu håller jag på med tre beställningar som jag har fått på Tilda-änglar. Är kul för snart har jag sparat ihop till en till symaskin! Yippie! Jag som är så himla kass på att spara (har en känsla av att du är lika kass)! ;)



Kram

2009-03-09 @ 10:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0