Att föda barn i 70-tals stil



Jag äger en äldre utgåva av klassikern "Att vänta och föda barn" Jag köpte den för en tia på loppis nån gång när jag fortfarande var nykär. Jag har haft ganska kul men också gruvat mig när jag tittat på bilderna i boken. Det är riktiga skräckbilder. Buskar och håriga armhålor överallt. Milton kollade i boken i morse eftersom jag glömt att lägga undan den och han hade många frågor om bilderna i boken.  Bilden ni ser ovan var den bilden hade tittade mest på. Han undrade vad hon gjorde. Varför hon var nakenfis och den bästa frågan var "Vad heter hon"?
Boken står nu högt upp i bokhyllan. Vissa saker behöver inte Milton veta riktigt än. Det där med hur barn blir till och hur de kommer ut kan ju vänta några år.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Ha,ha,ha.......förlåt men jag skrattade bara rakt ut när jag läste inlägget!

Det är så kul när de frågar vad alla heter, som att man känner hela världen.

Jag hade också den där boken men sålde den på Tradera, kändes inte som att det var nått att behålla. Dessutom lyckas jag ju ändå inte få några barn den vägen.



Nej,man kan tro att Alva är en ängel! Det är hon nu INTE. Idag har jag inte ens träffat henne och efter igår så känns det rätt skönt. Men imorgon ska det bli mysigt att vakna och se henne igen!



Va skönt att du får vara hemma nu. Hoppas du passar på att njuta och ta det lugnt!?



Kram Tanja

2009-03-04 @ 22:21:51
URL: http://www.tanjis.blogspot.com/
Postat av: Helen

Hahaha den där bilden är verkligen hemsk! Jag har "Ett barn blir till" ,70 tals versionen i min bokhylla. Där finns också läskiga håriga bilder.

2009-03-05 @ 09:54:47
Postat av: Till Helen från Kristina

Ja ett barn blir till är ju också en klassiker. Helt fel böcker att skaffa innan en förlossning. Man blir ju vettskrämd av de där bilderna. Allt bra med er annars?

2009-03-05 @ 15:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0