Vilken tröja väljer du?



Ja valet är svårt. Alla tröjor är ju såå gudomligt oemotståndliga. Jag är själv ganska så nice idag. Helt osminkad, flottigt hår och självklart den turkosa fleecetröjan som jag bor i. Jag är lika attraktiv som en död flodhäst som flutit i land.  

Idag kommer mor och far hem. De har varit på Mallorca en vecka. Ikväll ska de sitta barnvakt åt Milton för jag ska äta mat med mina jobbarkompisar. Vi ska till strandkanten och äta nåt jag tror kallas medelhavsbuffe. Det kan nog bli gott.  Magnus jobbar i avesta denna vecka. Han sover säkert gott om nätterna och har ingen aning hur det är att försöka söva en treåring samtidigt som en sjuveckors bebis med kolik ligger brevid och vrålar. Det vet jag. Det är inte jättekul.

Jag skrev ju för ett tag sedan att någon varit inne på tomten och ställt en blomkruka på trappan. Personen i fråga hade visst roat sig riktigt den natten. Skylten på vårt staket med texten "kör sakta lekande barn" var borttagen. Våran stora stege som låg på framsidan var inkastad på grannens tomt. En annan grannes basketkorg var nedriven och i två delar och ett par adidasskor (som jag nu lagt beslag på) låg vi vägkanten. Såg att några av staket var söndersparkade med. Så synd att jag inte såg vem idioten var. Jag brukar ju annars vara vaken en hel del på nätterna men just natten till lördag sov jag (och Milo) jättebra.

Jag ska försöka gå ner i vikt (den har ni aldrig hört förut va) Ett halvt kilo på fjorton veckor tänkte jag gå ner. Nej ärligt talatså tänkt jag försöka gå ner fyra kilo innan jul. Jag vet att det låter fjuttigt men det är inte varken kul eller lätt att banta när man älskar allt som är onyttigt.  När jag inte äter så tänker jag på mat/godis/kakor. Eller förresten, jag tänker på det medans jag äter med.

Imorgon ska jag och Milton hem till Miltons kompis Elias. Hoppas vi får fika :) Närå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0