Solig morgon



Gudars vilken fin morgon det är idag. Solen skiner och det verkar bli en toppendag. Jag måste till Willys eftersom jag har slut på delicatobollar.
Igår blev jag riktigt arg på Milton. Både jag och Magnus tjatar jämt om att det är farligt att springa ut i vägen och att man måste hålla sig intill mamma och pappa om vi är ute på tex stan. Men Mille kunde inte bry sig mindre om vad vi säger. Han och jag tog sällskap med Helena och hennes barn till Netto och han var verkligen helvild. Han sprang ut i gatan flera gånger och på Nettos parkering. Jag blev såklart superstressad och förvandlades från en någolunda pedagogisk mor till en vrålande  kärring. Vi kom iaf hem till slut (i helt skick).
Något annat jag inte gillar är när Mille ger sig på äldre personer som han inte känner och kallar den för bajsnödigtant och bajsgubbe. Han tycker själv att han är jättefestlig när han håller på men själv önskar jag att jag kunde göra mig osynlig vid sådana situationer. Jag vet ju att han bara är tre år så jag kan ju inte ställa för höga krav men jag vet ju att han kan skärpa sig i tex affärer och på stan om han vill.

Nu blir det lite kaffe och min sista delicatoboll. (o så vaknade Milo förstås)

Grattis Alex som fyllde 1 år igår och tack för att vi fick komma på kalaset. Det var riktigt trevligt och tårtan var jättegod.
Grattis Bianca som fyller två år idag. (jag ser henne just nu utanför fönstret)

Kommentarer
Postat av: Tanja

Ha,ha......det är jobbigt med busiga barn!

Jag skulle skämmas ihjäl om Alva sa sådant i affären osv. Men hon kan ju inte sånna fula ord! ;)

Nej då,men oftast är det bara mig som hon kallar typ Bajskorv eller liknande.



Jag gillade också väskan med Pirat-motivet! :)

Tyvärr var det det sista av döskalle-vaxduken men jag tänkte försöka få tag i ett annat döskalletyg (i svart/vitt) och ha som foder för jag vill sy en sådan till mig själv, eller okej det får bli till Anton då! Skulle det vara intressant eller ville du ha just i vaxduk? Det är ju lite praktiskt!



Snart så får jag min nya symaskin, då behöver jag storlekarna på dina barn så jag har någon att sy test-modeller till! Ha,ha!



Vi ses snart!



PS) Igår var vi och kikade på den nya kusinen, han var ju toksöt! Kanske blir det en tredje.............NOT!

/KRAM

2009-06-16 @ 10:02:22
URL: http://tanjis.blogspot.com
Postat av: Emma och Nova

Vad vore livet utan delicatobollar?! Det är det enda jag kan äta nuförtiden och som faktiskt smakar chocklad till och med...eller ja jag kan kanske inte alla delicatobollar men dom i fin blå förpackning går fint :D



Kram

2009-06-16 @ 21:38:35
URL: http://prettyblueeyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0