Fy vilken ful gitarr



Man blir ju nästan förbannad för att den är så ful.

Jag är förkyld och frusen. Imorgon ska Emmas lilla Nova döpas. Jag vet inte vad jag ska ha på mig. Jag antar att det inte blir så populärt om jag kommer till kyrkan i plyschbyxor. Jag får väl hitta på nåt annat (men det kommer inte att bli lätt).

Jag fick en sån stark hemlängtan förut. Sedan kom jag på att jag faktiskt var hemma.Måste ha slumrat till medans jag såg ett engelskt program på tv. För en kort stund befann jag mig på Club Enigma  i London.  Året var 1999 och jag var  klädd i tajt klänning utan axelband. Det luktade rök i lokalen och jag var full och singel. Fasen vad skönt det var att inse att det egentligen var 2009 och att jag var hemma i Karlskoga. Jag blir aldrig mer en partybrud och kan aldrig mera ha något som är axelbandslöst :( . Förhoppningsvis kommer jag aldrig mer gå hem ensam från statt och vara besviken över att inte ha lyckats ragga upp nån kille. Och jag hoppas så innerligt att jag aldrig kommer att vakna upp i nån bakfull killes säng efter ett kasst one night stand och undra vad det finniga monstret hette och varför jag var en lättövertalad idiot. Det var inte så kul att vara ung. Det var mest ångest. Det är roligare nu. Att vara mamma och ha ett hus. Storhandla och lämna barn på dagis. Läsa inredningstidningar och handla på tradera. Det är skönt att vara 30. Det känns bra att känna att man duger fast man inte är smalast yngst och vackrast.  Nu ska jag amma. Godnatt.

Stort Grattis till godinggrabbarna Sixten och Oskar som idag fyller 1 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0