Michael Jacksons dotter



Jag tittade på minnesgalan för Michael Jackson förut och kunde inte se mig mätt på hans tre fina barn. Jag har som så många andra sett bilder på dem med skynken över ansiktena i skvallertidningarna. Jag tyckte att det var synd om dem som inte fick visa sina ansikten och undrade om de levde ett bra liv. Men efter att ha sett Michaels 11 åriga dotter Paris hålla sitt tal i slutet på galan så undrar jag inte mer. Michael var den bästa pappan man kunde ha, sa Paris innan hon bröt ihop. Det var så ledsamt att se.

Mina favvo låtar av Michael Jackson:

1. Smooth criminal.

2. Man in the mirror. Jag spelade in den på kasett när den låg på tracks.

3. Human nature.

4. Leave me alone. 

Jag är inget Michael Jackson fan och har aldrig heller varit det men hans musik är en del av min uppväxt. Jag antar att det är likadant för de allra flesta i min ålder. MTV startade och där visades han jämt. Hans video Thriller var den dyraste musikvideo som någonsin gjorts (på den tiden). Han var störst i hela världen. Madonna var näst störst. Det surrade rykten om honom redan på åttiotalet. 1988 stod det  i tidningarna att hans näsa vittrade bort. Jag tog mycket illa vid mig och tog upp det med mina föräldrar. Kommer inte ihåg vad de sa om det. Jag spelade in mig själv på band när jag sjöng Bad med alla stön och flås ( humorn var på topp redan då). Helen och jag gjorde oss lustiga över Michael och hans bästa vän, apan Bubbles (som nu är 26 år).

Visste ni förresten att Michael Jackson har varit här i Karlskoga. Jo det är helt sant. Han stannade till med sin turnebuss vid resturangen vid våtsjön och köpte sig en macka.

Jag kan inte riktigt fatta att han är död.

Nej nu är det dags att sova.

Kommentarer
Postat av: emelie

det har jag hört om att MJ har varit, vid våtsjön, tänk att en sådan kändis har sett lilla kga, haha;D



på måndag ska jag se Britney, du ska fatta hur nervös och hur taggad jag är ;D

2009-07-10 @ 05:29:15
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0