väska saknas



Den fina svarta väskan som jag köpte på tradera har fortfarande inte dykt upp. Jag har mailat säljaren som skickat väskan förra onsdagen. Alltså har väskan kommit bort. Så himla typiskt. Jag tror att fraktkostnaden var alldeles för låg. Dessutom lade hon väska direkt i lådan istället för att gå till posten med paketet. Hallå, paketen ska ju helst vägas och i vissa fall mätas så att fraktkostnaden blir rätt. Stora paket kostar mer än små. Jag får nog aldrig se min älskade väska.

Det blev ingen Örebroresa idag. Magnus var trött och bakis efter att ha festat igår så jag var hemma och underhöll Milton istället. När Magnus äntligen vaknade till så slocknade jag och Milton istället. Vi sov i över två sköna timmar.

Sedan körde jag bil till kyrksten och sedan tillbaks igen. Det gick bra men på hemvägen kom vi på att vi skulle till kronhallen.När vi nästan kommit fram (helskinnade) skulle jag göra en vänstersväng in på en gata där det stod några bilar och väntade på att få köra ut på den väg jag kom från.
-Dom får vänta på dig. Du får köra först, sa Magnus. Så jag svängde vänster men tyvärr svängde jag lite för tidigt så jag höll på att hamna på fel körbana. Jag höll alltså på att köra förbi de väntande bilarna på fel sida (deras passagerarsidor) men som tur var så tog Magnus tag i ratten och svängde så att jag till slut hamnade rätt. Magnus var inte jätteglad efter händelsen och tyckte inte att det var en strålande ide att jag skulle köra hem från kronis så han körde och vi kom hem levande. Jag tror att han börjar att förstå hur lost jag verkligen känner mig i trafiken och varför jag inte vill köra ensam i bilen.  Så fort jag börjar känna att det börjar gå hyfsat med bilkörningen så händer det nåt sånt här och mitt självförtroende sjunker i botten och jag blir jätteosäker igen. Det blir nog till att plocka fram cyckeln snart igen.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Hejsan!



Skriver bara lite snabbt för det är så sent, skulle bara skriva att jag är här och läser. Men måset ha missat det de senaste dagarna, kanske för att jag såg den där bilden på väskan och tänka att va konstigt att du inte hade uppdaterat på så länge men så var det ju inte............

Grattis till jobbet förresten, skönt att veta vad du ska göra tills bebben kommer då!



Natti natti.

2009-02-02 @ 00:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0