17 grader kallt

Det är -17 grader ute idag. Ganska kallt. Magnus och Milton åker just nu iväg till farfar Thommas med vårt vitrinskåp som han ska få. Nu när de är ur huset kan jag ägna mig åt lite städning och strykning. Helst skulle jag vilja ligga i soffan och läsa "Flickan som lekte med elden" av Stieg Larsson men det får vänta. Det ligger ett täcke av katthår på alla möbler och på varenda liten yta i huset. Det syns så väl när solen är framme. Buddy är inte så pigg. Skulle tro att det är dags att ta honom till vetrinären och kolla om han behöver en större insulindos. Han dricker så himla mycket vatten.  Det brukar han göra när han inte är riktigt bra.

Magnus har blivit en riktig pedant, medans jag har blivit ännu latare, slöare och klumpigare på sista tiden. Jag skyller på graviditeten. Jag får dock anstränga mig lite innan Magnus får ett utbrott och flyttar härifrån. Igår var vi hos min kusin Therese och hennes familj. De har med två katter men de har inga katthår som ligger överallt. Inga katthår i gardinerna, på blommorna i fönstren eller på bordsdukarna. De har fräscht och rent. Så vill jag med ha det. Nej nu får jag göra nåt åt eländet och inte sitta framför datorn och beklaga mig.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du har fått en utmärkelse av mig så kika gärna in på min blogg :) Kram Emma och Nova

2009-01-04 @ 12:52:46
URL: http://prettyblueeyes.blogg.se/
Postat av: emelie

Svaren finns på min blogg nu =)

2009-01-05 @ 17:01:56
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0