Red lips



Vissa tjejer passar så himla bra i rött läppstift. När jag var barn sa jag att jag skulle ha rött läppstift varje dag när jag blev stor. Men hur snyggt är det att rött läppstift på jobbet, utomhus, tillsammans med kaffefärgade tänder och en illröd näsa. Det matchar inte min outfit bestående av vinterkängor, täckbyxor och vinterjacka. Jag ser aldrig classy ut, bara trashy. Jag vill ha snygga kläder, kjolar och tunna strumpbyxor, högklackade skor och fina smycken. Och så rött läppstift. Istället blir det noppriga tröjor som man inte behöver vara rädd om. Långkallingar, fotvänliga inneskor, diskret sminkning och ständigt torra nariga händer och kinder. Det är inte glamoröst att jobba på dagis. Men nu dröjer det inte så himla länge tills jag blir mammaledig igen. Då ska jag jämt ha rött läppstift och fin sminkning. Jag ska fan sova med rött läppstift. 

En fråga. Varför är killen på bilden så poppis. Har sett honom lite överallt den senaste tiden och fattat att han är skådis och att tjejerna tycker att han är en goding. Ok jag vet att det är elakt och omoget att dissa folk för deras utseenden men denna kille är väl inte så hot. Ser han inte lite som en psykopat? Fast han kanske är snäll. Jag är med snäll, men killarna gillar ändå inte mig. Konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0