Nästan sommar



Det är röd dag idag och jag är ledig. Så härligt. Jag har inte något inplanerat utan jag kan ägna mig åt vad jag vill. Har tänkt att göra något så exotiskt som att tvätta. Nice.

Igår var det -19 grader ute och +14 inne. Jag var stelfrusen hela dagen och jag funkar inte riktigt som jag ska när jag är fryst. Gissa om jag blev förvånad när jag märkte att det endast var -5 grader idag. Det känns nästan som sommar .

Imorgon börjar jag ett kort vik på ett dagis som ligger så långt härifrån att jag måste åka buss. Jag är van vid cyckelavstånd och är inte alls glad åt att behöva passa busstider. Om det bara var barmark ute så kunde jag absolut cyckla men nu törs jag inte riktigt eftersom det är halt och jag inte vill ramla och slå i magen. Jag antar att det kommer att bli barmark lagomt till vikariatet tar slut. Nu ska vi göra ett försök att få Milton att sova en stund. Han vaknade 5:20 i morse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0