Mina H&M stövletter



Jag lovade ju för länge sedan att jag skulle ha med bilder på mina nya H&M stövletter som jag klickade hem strax innan nyår. Så nu har jag fotat dem. De bruna var riktigt sköna men eftersom jag är ganska tung för tillfället så gör det ganska ont i fötterna efter en stunds användning. De svarta som ser tråkiga ut på bilden men faktiskt är bra mycket snyggare i verkligheten har jag fortfarande inte använt. Ja fråga mig inte hur ett par skor kan ändra utseende och se trista ut på kort.  De kostade 198 kr styck.

Eftersom jag inte ser mina fötter längre och heller inte saker som ligger på golvet framför mig, så snubblar jag hela tiden. Jag blir tokig. Som ni kan förstå så är det massa leksaker på golven både på jobbet och hemma.

Jag har suttit och diktat ihop ett låångt brev till försäkringskassan. Jag ska ansöka om havandeskapspenning och man behövde skriva en mindre uppsats på ansökningsblanketten. Min käre Magnus var snäll och renskrev min ansökan på datorn. Jag bad honom inte ens utan han var snäll och erbjöd sig. Vi omformulerade vissa meningar så det lät lite proffsigare. Det blir så mycket bättre när man är två. Nu är det bara att hålla tummarna för att jag ska få havandeskapspenning. Men jag törs inte hoppas på för mycket. Det är tydligen väldigt svårt att få, när man jobbar inom barnomsorgen eftersom det inte anses som ett fysiskt tungt arbete.

Annars har helgen varit lugn. Igår sov vi bort dagen (sov middag i tre timmar) och idag åkte vi in till Rusta. Imorgon är det Måndag och ny härlig arbetsvecka. Fasen vad helgen går snabbt.  Nu är det läggdags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0