Dålig morgon



Jag är nästan säker på att jag vaknade först av alla i vårat kvarter i morse. Ja t.om tidigare än elaka tanten som bor i huset mittemot. 4:50 vaknade jag och gick upp. Behövde inte stressa utan promenerade iväg till busshållsplatsen och väntade att bussen skulle komma. Efter ett bra tag kom det en buss och jag ställde mig nära vägen med plånboken i ena handen. Ej i trafik stod det på bussen. Jag väntade ett tag till men min buss dök inte upp så jag insåg att det faktiskt hade varit min buss som kommit några minuter tidigare. Chauffören hade väl varit morgontrött och glömt att skylta om. Jag fick värsta paniken, började tjuta (ovanligt va) och sprang hem och stressletade efter bilnyckeln som jag ej hittade. Det hela slutade med att nyvakna Magnus och en ännu mer nyvaken Milton fick skjutsa mig till jobbet. Magnus var klok nog att förstå att jag antagligen hade kört ihjäl mig i det upprörda tillstånd jag befann mig i. När jag klev ur bilen såg jag att Ej i trafik bussen var påväg tillbaks till stan. Magnus var snäll och hämtade mig då jag slutade med, men då körde jag hem och han satt brevid. Jag måste verkligen öva på att köra. Jag är ju pinsam. Så himla rädd i trafiken får man bara inte vara. Imorgon ska jag dock göra ett nytt försök att komma med på bussen.

Jag har jobbat två dagar på nya stället. Det verkar bra än så länge. Snälla barn och snäll personal. Dessuton har de sk frökenstolar (bra pallar man kan snurra på) så jag behöver inte anstränga min onda rygg så mycket. Imorgon är det fredag. Jippi jippi. Undrar vad helgen har att erbjuda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0