Besök hos barnmorskan

Idag hade jag en lyxig dag. Jobbade 9-13:30 och sedan tog jag bussen in till stan och besökte min barnmorska. Hon mätte min mage, stack mig i fingret och lyssnade på bebisens hjärta. Allt var som det skulle. Sedan gick jag och hämtade Milton på dagis. Han var på betydligt bättre humör än när jag lämnade honom i morse. Då var han alldeles hysterisk och bara skrek. Jag hoppas att det går bättre imorgon att lämna honom. Personalen sa att han hade fortsatt att skrika ett bra tag även efter jag gått. Lille gubben. Han är väl van vid att vara hemma efter sitt lååånga jullov med pappa och har inte kommit in i några rutiner än.

Hämtade ut ett paket från H&M förut. Två par högklackade ankelboots, en mammatunika och en liten body till bebben blev det. Allt passade bra. Imorgon hoppas jag på att min beställning från Adlibris ska komma.

Nu övar Magnus på profylaxen. Jag dör av skratt. Nu blir det nyponsoppa och glass. Jag har ett fyrpack med Red bull som står och lockar på mig i köket. De får vänta tills imorgon.

Kommentarer
Postat av: Helen

Rätt så lustigt det där med profylaxandning. F sa att han hellre skulle dö än hålla på och flåsa sådär under förlossningen men sen satt han där och gjorde det iaf. Han förvandlades till värsta coachen och jag hade aldrig klarat det utan honom.

2009-01-16 @ 21:19:09
Postat av: Till Helen från Kristina

Ja de kan allt när det väl gäller, de där killarna.

2009-01-18 @ 10:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0