Att ha cravings



Precis som många andra gravida kvinnor så har jag vissa saker som jag är extra sugen på. När jag väntade Milton så var det semlor, fruktsallad med grädde och Red Bull som gällde. Denna gång har jag mest varit sugen på frukt men nu har även ett stort Red Bull sug satt in igen. Det räckte med att jag drack en så blev jag fast. Jag måste ha en Red Bull om dagen. Jag bara måste. Jag är helt beroende. Red Bull är mitt knark. Redan förra graviditeten fick jag höra att gravida minsann inte skulle dricka Red Bull och det fanns t.om kassörskor som skulle vara "hjälpsamma" och upplysa mig om att Red Bull inte var bra för gravida. Förr i tiden, typ för 4 år sedan stod det på Red Bull burken att drinken ej var lämplig för gravida. Nu står det inte längre så på burken eftersom de har minskat på både taurinet och koffeinet i Red bullen.  Dessutom har jag läst att det är lika mycket koffein i en burk Red Bull som i en kopp kaffe. Det tycker jag låter helt ok.

Här kommer en lista på sånt jag inte varit det minsta sugen på under graviditeten.

1: Ciggaretter. (Aldrig mer feströkning för mig)
2: Fiskbullar ock kokt fisk med sås (jag äter visserligen inte kattmat annars heller)
3: Alkohol (jag är inte det minsta sugen på vin & sprit)
4: Julmat (tack och lov är julen över nu)
5: Påskmat (samma mat som på julen fast med nytt namn)
6: grovt bröd: (hej halsbränna)

Här kommer en lista på sånt som jag är extra sugen på.

1: Red Bull
2: Nyponsoppa med glass
3: Vitt och onyttigt bröd.
4: Grädde
5: Goda sallader med tex mozzarella eller feta ost.

Kommentarer
Postat av: Carin

Det är konstigt det där med cravings, förra gången skulle jag ha äppeljuice, vispad grädde med glass och marsglass, denna gången har det knappt varit något alls, julmust ett tag där under julen men annars inget jag kan komma på.

Men Red bull är ju inte ens gott! :-)

2009-01-11 @ 18:59:00
Postat av: emelie

Jag är beroende av cigg, coca cola och redbull!

men det har jag minskat på. jag har inte druckit coca cola på flera dagar och jag skakar! det är hemskt :(

2009-01-12 @ 05:00:43
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: Tanja

Nämen Kristina!



Jag tycker Redbull är läskigt. Okej, man ska ju inte tro på allt som skrivs i tidningarna men i alla fall. Jag gillade Redbull med vodka när man gick på krogen(vilket känns som hundra år sen) men nu vill jag inte dricka det!

Fast alla gör ju som de vill men jag skäller i alla fall på Matte om han dricker det för jag tycker att det är onödigt att chansa.



Det är så trist för vår dator är paj, blir ju nästan ingen surfning alls så nu sitter jag här på jobbet innan jag egentligen har börjat och surfar. Sov som en kratta inatt för Matte hade inbrott på jobbet.



Kram och hälsa familjen.

2009-01-13 @ 06:54:37
URL: http://tanjis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0