Äntligen helg



Just nu är det Lets dance och vackra Magdalena Graaf har just dansat. Hon passar verkligen bra som brunett. Idag skulle jag ha få sovit tills 7:15 vilket är sovmorgon för mig men eftersom Milton vaknade klockan fem när jag skulle smyga upp och kissa så var den där sovmorgonen bara att fetglömma. Gud vad grinig jag blev. Annars har dagen flutit på bra. Det var meningen att jag skulle stänga på dagiset idag men det blev ändrat så jag skulle få sluta 16:15 istället vilket kändes helt ok. Ännu mer ok kändes det då de skickade hem mig en halvtimma tidigare. Det är fredagslyx för mig. Jag har varit både fysiskt och psykiskt slut denna vecka (oj det lät värre än det är) så det var inte helt fel att komma hem till min familj. Milton var med helt slut och ville lägga sig direkt när han kom hem så jag fick muta honom med glass för att han skulle hålla sig vaken ett litet tag till.

Jag har ont i benet. Jag fattade först inte varför men sedan kom jag ihåg att jag ramlat ute på dagisgården igår. Det gjorde inte ont då utan smärtan kom idag istället. Typiskt mig att klanta mig och snubbla på ett gruskorn.
När jag ändå är igång och skriver om mina krämpor så kan jag passa på att berätta att min tunga har fått två stora märken eller vad man ska kalla det. Det ser ut som om jag har slickat på ett isigt räcke och tungan har fastnat och jag sedan ryckt bort tungan och en bit suttit kvar på räcket. Nu vet ni det. Någon som vill hångla? Nähä.

Det verkar som influensan har hittat till stan. Vi har fått skicka hem några barn som fått snabbt stigande feber och även några av personalen har insjuknat. Det ska bli intressant att se hur många som är friska på måndag. Jag vill inte bli sjuk. Jag vägrar att bli sjuk. Så är det bara.

Kommentarer
Postat av: Emma och Nova

Du har fått en utmärkelse av mig :)

2009-01-18 @ 17:36:25
URL: http://prettyblueeyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0