Velvet var bäst igår



Hur röstar svenskarna egentligen. Jag tyckte omröstningen av melodifestivalen igår var ett stort skämt. De sämsta gick vidare. De där med röda kavajer. Rickfors och Molly (som hade en riktigt tråkig låt). EMDs låt var ju tack och lov bra, och BWOs låt var med bra. Bästa låten hade ju Velvet. Den var så himla bra. Jag har lyssnat på den på youtube nu på morgonen. Det är ju skandal att den inte gick vidare. Men den kommer säkert att bli en hit och spelas på radion. 

Igår spenderade jag dagen med att shoppa i örebro. Fick tag på två klänningar (en till Rebeccas fest och en till svärmors fest). Två utländska modetidningar, lite smycken, Bamsepyjamas och bamsestrumpor till Milton mm. Sen köpte jag med mat hem från mitt favvoställe. De måste ha bytt kock för maten var inte god och det kom med många hårstrån från kycklingen. Typ som om de skulle ha slaktat och plockat fjädrarna av kycklingen själva. Jag har svårare och svårare att äta kött. Maten man får på dagis är under all kritik. Det ska ju vara så billigt som möjligt så det blir mycket fläskfärs och leverfärs. Segt kött med senor och det är inte ovanligt att hitta artärer och nån gång har jag hittat nån klump med flera ihåliga rör. Så vidrigt.  Ibland är dock maten bra. Men jag äter väldigt sällan kött hemma. Det blir isåfall kycklingfile eller nötfärs. Eller fisk av sorten pinne eller lax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0