En säljare



Jag är allergisk mot säljare av alla de slag. Inte de som jobbar i affärer men de som ringer och de som knackar på dörren och så förstås de som hoppar på en på  stan. Grejen är att om jag vill skaffa något så gör jag det när det passar mig. Jag vill inte köpa mina underkläder per telefon. Vill jag ha omega 3 tabletter så går jag till hälsokostbutiken och skaffar det för ett rimligt pris. Jag blir tokig på alla som ska sälja mobilabonemang och årsböcker och massa skit som jag inte har någon nytta av.

Idag kom det en säljare och knackade på min dörr. Jag öppnade för jag trodde det var mamma eller pappa. Men nej det var en säljare som skulle sälja larm. Jag har aldrig känt behov av ett larm så jag höll ena armen för dörren så att säljare inte skulle komma in. Det slutade med att han kom in ändå och stannade kvar hur länge som helst.  Han gick inte ens när Milton bajsade löst och det luktade skit i hela huset. Jag är så jävla smidig. Jag lär mig aldrig att säga att jag inte är intresserad. Det blir samma visa varje gång. Dessutom så var jag extra smidig denna gång och gav mina föräldrars adress till säljare så han gick raka vägen till deras hus efter han gått från mitt ,och de höll heller inte på att få iväg honom. När jag senare ringde min mamma sa hon " Hur kan du göra detta mot oss Kristina". Jag hade såklart inget bra svar.  Jag köpte inget larm, men eftersom jag nu skrivit att jag inte har något larm så kommer väl alla kriminella i stan och gör inbrott här. Jag skulle nog inte märka om någon kom hit och gjorde lite inbrott. Det kan nog inte bli stökigare än vad det redan är. Jag skulle nog inte ens märka om TVn var borta eftersom jag bara tittar på den på helgerna. Fast inbrottstjuvarna vill nog inte ha stenålderstvappararter. De vill väl bara ha såna där stora men platta. Jag har nog ingenting som en inbrottstjuv skulle vilja ha. De skulle nog t.om rata våra datorer eftersom de saknar ett stort antal tangenter.

Jag skulle ringa säljaren när jag talat med min sambo. Nu har jag talat med min sambo och han var inte intresserad av nåt larm så jag ringde säljaren men han svarade inte. Så jag smsade honom istället. Lite oproffsigt och fegt av mig va?

Nu är jag i vecka 31 och bebisen sparkar som en tok. Ibland sparkar den på ett revben med ena foten och på min kissblåsa med den andra (samtidigt som den flaxar med armarna). Jag är en big mama.

Kommentarer
Postat av: emelie

haha nej, jag ska gå på Britney :D



Hur långt är det kvar tills du föder?

2009-02-17 @ 22:39:07
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: Tanja

Ha,ha.......du är ju så himla rolig Kristina!

Fast jag håller med dig, jag hatar försäljare jag med. Det kan bero på att jag är så dålig på att säga NEJ! Fast jag håller på att lära mig.

Jag har beställt underkläder på postorder, jag har köpt barnböcker, pysselböcker och en massa annat.

Nu försöker jag välja det jag verkligen VILL vara med på. Det värsta var nog när jag köpte 5kg lax av fiskbilen! Det var svindyrt och vi fick inte ens plats med allt i frysen så jag fick ge till Björn och Gunnel och min mamma och pappa! Ha,ha......men den var rikigt riktigt god i alla fall.

Nuför tiden har jag tack och lov ett knep till mobilförsäljarna. Man säger bara att man har företags-mobil. Inget kan ju liksom bli billigare än gratis!



Kram Tanja

2009-02-18 @ 01:32:59
URL: http://www.tanjis.blogspot.com/
Postat av: Helen

De är så jobbiga såna där! När jag nyss kommit hem från BB var det en jobbig jävel som skule sälja försäkring till oss och ringde o tjatade. Han gav sig inte förän Alex skrek som en besatt i bakgrunden. Då fattade han kanske att det inte var lämpligt att ringa o tjata just då.

2009-02-20 @ 19:18:18
Postat av: Till Helen från Kristina

Ja de är otroligt jobbiga. Jag hatar sk försäljarsnack. Man hör vad som är inövat. Jag måste verkligen lära mig att säga på en gång att jag inte är intresserad. Men det är ju så svårt. Från den 28 feb är jag ledig. Då kan jag komma och våldgästa dig om du vill. Jag törs ju köra nu.

2009-02-20 @ 21:08:28
Postat av: Helen

Jaaa gör det!! Jag får bara vara mammaledig till den 1 april sen måste jag nog börja stämpla och bråka med arbetsförmedlingen igen. Men det finns ju iaf inga jobb så jag kommer nog att kunna vara hemma länge iaf.

2009-02-22 @ 13:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0