Det sparkar i magen



Det sparkar som mest när jag ska sova. Jag får inte bestämma själv hur jag ska ligga. Det gör den lille i magen åt mig. Är han inte nöjd med min sovställning så sparkar han tills jag flyttar på mig. Han ger sig inte, utan det är alltid jag som får ge mig.

Jag har fått beviljat havandeskapspenning.  Jag är så glad. Fick brevet från försäkringskassan idag och gissa om jag var nervös när jag öppnade det. Jag ska jobba hela nästa vecka och sedan är jag ledig. Fatta vad underbart.

Magnus kom hem idag. Jag har saknat honom så denna vecka så det gjorde inget att han kom hem en dag tidigare än vad som var sagt från början. Han hämtade Milton på dagis och det första Mille gjorde var att skvallra om att jag kört dåligt (bil) och kört in i morfars träd och att det lät högt och att han blev rädd osv. Den lille skvallerbyttan.
Vad som hände var att jag skulle backa ut från mamma och pappas extremt smala uppfart och jag körde in i deras häck tre gånger. Det som lät var backspegeln som skrapade mot häcken och böjdes. Jag svor som en tok. Jag lyckades backa ut till slut och vi åkte hem. Milton sa "mamma det gick bra" ett par gånger men sen pratade vi inte mer om det så jag trodde det var bortglömt, men nej då. Sån tur hade jag inte.

Kommentarer
Postat av: emeliee

jag måste erkänna, det är svårt att läsa din blogg ibland. Men jag följer den :)

Väntar tills jag får se den lilla.. hoppas den kommer lagom när vi är uppe :)

2009-02-20 @ 00:01:35
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: emeliee

hehe gud vad roligt :)

hoppas du kan gå också på kalaset ;P



hehe aa, ska boka biljetter snart :)

2009-02-20 @ 14:31:53
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: Carin

Vad skönt! Och roligt för då kan vi träffas alla tre snart igen!

2009-02-20 @ 17:23:11
Postat av: Anonym

Åhh hahhaha va du är härlig.... att de hade planterat en häck just där,,, ;-)

Ser fram emot att ta en fik/lunch på stan snart med er.

2009-02-20 @ 21:31:17
Postat av: Ulrika

Åhh hahhaha va du är härlig.... att de hade planterat en häck just där,,, ;-)

Ser fram emot att ta en fik/lunch på stan snart med er.

2009-02-20 @ 21:32:15
Postat av: Till Ulrika från Kristina

Ja de är ju inte kloka. Mina föräldrar alltså. Det är knappt man kan cykla igenom så du kan tänka dig vad svårt det är att backa igenom eländiga häcken. Ja det känns som det snart är dags för en fika/lunch. Från den 28:de är jag ju ledig.

2009-02-21 @ 19:41:55
URL: http://kristinamille.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Kristina! Vad skönt för dig att få vara ledig och vara hemma.Idag har det varit en hektiskt dag med många barn och flera sjuka i personalen. puh.

ha det bra så länge

2009-02-23 @ 15:52:51
Postat av: b

2009-02-24 @ 16:12:23
Postat av: Agneta Engström

Hej Kristina! Vad skönt för dig att få vara ledig och vara hemma. Idag har det varit en hektiskt dag med många barn och flera sjuka i personalen. puh

2009-02-25 @ 14:52:34
Postat av: Till Agneta från Kristina

Hej.

Vad kul att höra från dig. Ja det ska bli jätteskönt att få vara hemma och lata mig ett tag. Jag hade glömt att det var så tungt att vara gravid så jag hade först tänkt att jobba ända tills det var dags att föda. Sen fick jag dock tänka om lite. Hur är det med dig? Har du hållt dig frisk? Vad typiskt det är att flera i personalen är sjuka samtidigt.Så har det varit hos oss en del med. På mitt dagis har det gått feber. Vi har ibland fått skicka hem flera barn samma dag som fått feber. Hur går det med huset? Blev det bra med era nya matsalsmöbler?



Ha det gött.

MVH Kristina

2009-02-25 @ 20:11:31
Postat av: Till Kristina från Agneta

Hej!

Vad kul att höra från dig med. Jag hade feber och var sjuk i början av januari och var hemma i en vecka. Jag har haft lite hosta och lite snuva sedan dess. Ja det blev jättebra med våra nya matsalsmöbler.,Era har jag ju sett på bloggen. fin fina. För övrigt håller vi på med att renovera i ett garage och lite i ett rum i källaren har vi rivit ut oljetank och bilat ut för avloppsdragning, och dragit in avlopp. det ska bli hemmaspa med bastu, badkar och dusch så småningom. ha det så bra med magen och bebisen.



ha det gött

Mvh Agneta

2009-02-26 @ 18:15:31
Postat av: Till Kristina från Agneta

Hej!

Vad kul att höra från dig med. Jag hade feber och var sjuk i början av januari och var hemma i en vecka. Jag har haft lite hosta och lite snuva sedan dess. Ja det blev jättebra med våra nya matsalsmöbler.,Era har jag ju sett på bloggen. fin fina. För övrigt håller vi på med att renovera i ett garage och lite i ett rum i källaren har vi rivit ut oljetank och bilat ut för avloppsdragning, och dragit in avlopp. det ska bli hemmaspa med bastu, badkar och dusch så småningom. ha det så bra med magen och bebisen.



ha det gött

Mvh Agneta

2009-02-26 @ 18:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0