Minus 17 grader



Fasen vad det är kallt idag. -17 är det ute och jag hade tänkt mig ner till stan. Jag tvekar trots att jag vet att jag skulle komma iväg ganska snabbt eftersom jag inte hade tänkt att ta på mig nåt vettigt eller sminkat mig. Täckbyxor, mössa och halsduk över hela ansiktet och sedan är jag redo att göra stan farlig. Men risken är stor att jag fryser fast mitt i en rörele. 

Kl 02:30 kom min sambo hem efter att ha varit på firmafest. Jag var orolig innan eftersom det var så kallt. Trodde ett tag att han hade bestämt sig för att promenera hem, halkat, däckat i ett dike och frusit till döds. Tack och lov så fick han skjuts hem.

Idag har båda killarna feber, antagligen efterom de fick sin andra dos svininfluensavaccin igår. Det blir en mysdag inomhus. Nej fasen vi måste ju handla. Ja det blir väl min uppgift. Nu får jag dra på mig täckbyxorna iaf.
Bye så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0